Is het mogelijk om consultatiebureau arts te worden met een HBO diploma?

Ik zit nu in mijn examenjaar voor het vmbo. En daarna ga ik naar het mbo, en vervolgens wou ik naar het hbo en daarna naar de universiteit om een consultatiebureau arts te worden. Dus mijn vraag is of het wel mogelijk is om zo'n arts te worden met een hbo opleiding. En welke eisen zijn echt nodig om een arts te worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wauw! Fantastische ambitie heb je! Houd je wel in de komende jaren in de gaten dat je doel niet te hoog gegrepen is? Een route van het VMBO naar universiteit is niet de meest gebruikelijke (op z'n zachtst gezegd).
Heel veel succes! Met wilskracht kom je al een heel eind!

Antwoorden (1)

Nee, je zult medicijnen moeten studeren. Dat is een universitaire opleiding. Ben je daarmee klaar, dan ben je arts.

Vervolgens moet je nog aanvullend worden opgeleid tot huisarts of geschoold worden tot consultatiebureauarts of arts in de jeugdgezondheidszorg.

Toegevoegd na 4 minuten:
"Bij een propodeuse opleiding van een HBO of een complete HBO diploma kom je niet automatisch in aanmerking voor de mogelijkheid om te loten voor de studie geneeskunde. Ook dan dien je vwo-deelcertificaten of universitair testimonia van de vier profielspecifieke vakken van het profiel Natuur & Gezondheid te behalen. Je volgt dan dezelfde procedure als VWO scholieren met een ander profiel. Zie aldaar!"
Bron: http://www.ikwildokterworden.nl/faq/Ik-heb-een-propedeuse-examen-van-een-HBO-opleiding-kan-ik-hiermee-geneeskunde-studeren.html
(Citaat met spel- en taalffouten overgenomen)
Computoon