hoe leer je het snelst met rechts schrijven

ik ben linkshandig, maar ik zou ook graag met mijn rechterhand even goed willen schrijven als met links. jhoe doe je dat het snelst

Weet jij het antwoord?

/2500

Heel veel oefenen. Iedere dag. Daarnaast ook alle andere dingen die je met links doet, proberen met rechts te doen.

Gewoon veel doen. Hoe meer je er mee gaat schrijven, hoe netter en hoe sneller het gaat. Niet geheel vergelijkbaar, maar ik ben enkele jaren geleden van muishand gewisseld. In het begin kon ik niets met links, nu ben ik er net zo snel en handig mee als rechts.

Door niet meer met je linkerhand te schrijven....

Door niet meer met links te schrijven maar consequent met rechts. Dat zal in het begin onwennig zijn en bibberig uitzien. Om je handschrift te oefenen en snel tot resultaat te komen ga je eindeloos schrijfpatronen herhalen. Eerst tussen spoorlijntjes en daarna op een basislijn. Daarna probeer je vaak voorkomende lettrcombinaties. Het is vooral veel oefenen in een rustig tempo dat je steeds verder opvoert. Realiseer je wel dat iets dat je al jaren op een bepaalde manier doet, niet in een week omgebogen kan worden.

Ik weet niet of dit überhaupt wel kan. Je scheint voor de geboorte al een voorkeursarm te ontwikkelen, en die zal altijd beter zijn. Als kind was ik tweehandig, en toen is mij verteld er één te kiezen, omdat ik pas dan mooi kon leren schrijven, in plaats van een beetje met allebei. Vroeger was het verplicht (bijv. in het leger) om rechts te zijn, maar nu zijn er van bijna alle producten ook in linkerhand-versies. Het is misschien niet echt een antwoord op de vraag, maar ik denk dat je het best gewoon links kan blijven. :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100