hoe leer je het snelst met rechts schrijven

ik ben linkshandig, maar ik zou ook graag met mijn rechterhand even goed willen schrijven als met links. jhoe doe je dat het snelst

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nu juist sinds er goede ballpoints zijn niet meer nodig, waarom zou je dat jezelf aandoen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat ik vind dat ik dat nodig heb. ik wil eigenlijk ook alles met rechts kunnen doen. is voor mij makkelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, waarom?! Krijg je vlekken als je met links schrijft?
Je voorkeur voor links is in je hersenen bepaald. Met veel moeite is het wel te trainen, maar de voorkeur blijft voor links.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook vraagtekens, maar ik kan niet meteen de vinger op de zere plek leggen. Voor sommige dingen leer ik ook wel eens mijn andere hand te gebruiken, maar je wilt zo rigoureus switchen. Dat kan een grotere impact hebben dan je misschien voorziet; je hersens zijn niet voor niets zo geprogrammeerd; je gaat met een andere hersenhelft schrijven, omdat dat je handig lijkt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wil OOK met rechts leren schrijven, dus ook nog met links

Antwoorden (5)

Heel veel oefenen. Iedere dag. Daarnaast ook alle andere dingen die je met links doet, proberen met rechts te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon veel doen.
Hoe meer je er mee gaat schrijven, hoe netter en hoe sneller het gaat.

Niet geheel vergelijkbaar, maar ik ben enkele jaren geleden van muishand gewisseld. In het begin kon ik niets met links, nu ben ik er net zo snel en handig mee als rechts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door niet meer met je linkerhand te schrijven....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door niet meer met links te schrijven maar consequent met rechts. Dat zal in het begin onwennig zijn en bibberig uitzien. Om je handschrift te oefenen en snel tot resultaat te komen ga je eindeloos schrijfpatronen herhalen. Eerst tussen spoorlijntjes en daarna op een basislijn. Daarna probeer je vaak voorkomende lettrcombinaties. Het is vooral veel oefenen in een rustig tempo dat je steeds verder opvoert.
Realiseer je wel dat iets dat je al jaren op een bepaalde manier doet, niet in een week omgebogen kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of dit überhaupt wel kan. Je scheint voor de geboorte al een voorkeursarm te ontwikkelen, en die zal altijd beter zijn. Als kind was ik tweehandig, en toen is mij verteld er één te kiezen, omdat ik pas dan mooi kon leren schrijven, in plaats van een beetje met allebei.

Vroeger was het verplicht (bijv. in het leger) om rechts te zijn, maar nu zijn er van bijna alle producten ook in linkerhand-versies.
Het is misschien niet echt een antwoord op de vraag, maar ik denk dat je het best gewoon links kan blijven. :)