Als je gebruik maakt van androit of apple is de app Duolingo erg handig. Ik heb er zelf al veel spaans van geleer. Maar je kan er ook duits frans italiaans en spaans mee oefenen erg handig!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt het per internet doen, maar het is veel leuker om het op een school te doen. Ik heb goede ervaring hier met de Volksuniversiteit. Betaalbare lessen over het algemeen en in groep leert het toch gezelliger. Moet al gek gaan als Amsterdam niet zoiets heeft.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.volksuniversiteitamsterdam.nl/cursussen.php?s=3&r=173&p=173&l=1
10 jaar geleden
Hoi Satbuggy,

Waar heb je Spaans voor nodig? Voor school, studie, werk, verblijf in Spaanstalig land?
Het beste leer je een taal door actief met anderen te oefenen, fouten maken en herstellen.

Ik geeft Spaanse les in Amsterdam Oost, je kunt mij een berichtje sturen (misschien alvast in het Spaans?) als je meer informatie wilt hierover. Het is heel flexibel en tegen een normaal tarief.

Als je met een groepje wilt oefenen, kun je inderdaad ook naar de Volksuni gaan, maar dan gaat het leren wel wat langzamer. Het hangt dus af of je een beetje haast hebt of niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt het in groepsvorm leren, op internet, op school, maar de beste manier is met een groepje SPAANSTALIGEN.
Zoek mensen bij elkaar die alleen maar Spaans spreken en ga met hun een paar keer per week iets drinken [mag ook koffie zijn ;) ]

Als je nog met vakantie kunt, is de allerbeste manier om naar een Spaanstalig land te gaan en daar buiten de toeristische route met lokale mensen te studeren of te werken, maar in ieder geval bezig te zijn.

Daar leer je het meest van, als er niemand jouw of een andere taal dan Spaans spreekt.

Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Hoe voorkom je dan dat de Spaanstaligen je links laten liggen en daarna negeren? Waarom zouden die Spaanstaligen je (moeten) helpen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer je een basiskennis van de taal hebt, kun je [met moeite] een gesprek voeren.
Je zou dus met een groepje mensen een afspraak kunnen maken, je kunt het vragen, je kunt er iets tegenover stellen [lekkere maaltijd voor ze koken, een feest geven?], je zou zeker niet de eerste zijn.
Misschien vinden jullie elkaar gewoon aardig/gezellig en worden jullie "drinkmaatjes" of zelfs vrienden, kan ook nog. Bestaat er in Amsterdam misschien een Spaans restaurant? met een Spaanse eigenaar en serveerster/ober? Kan je afwasser worden. [Bijna] Niets is gratis, [bijna] niets wordt je op een presenteerblaadje zo aangeboden of aangegeven, je moet er zelf wel iets voor doen.