Wat is de beste school om voor leraar Engels te gaan studeren?

En dan heb ik het over 1e graads en 2e graads Engelsleraar apart.
Bedankt alvast!

Graag geen meningen, maar feiten!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
rose
13 jaar geleden
Vanwege de vriendelijke toon van de toevoeging zie ik toch maar af van het beantwoorden van je vraag.

Antwoorden (1)

Nou, vooruit.

Naar mijn mening kun je 2e graads leraar worden door een lerarenopleiding voortgezet onderwijs te doen.

Eerstegraads leraar kun je worden met een universitaire lerarenopleiding of een hbo-opleiding voor eerste graad. Voor de laatste moet je meestal al in het bezit zijn van een diploma van een hbo-lerarenopleiding voor tweede graad.

Toegevoegd na 40 minuten:
@e graads kiu je bij voorbeeld hier http://www.han.nl/opleidingen/bachelor/leraar-engels/vt/ doen

Toegevoegd na 42 minuten:
Nog een hele lijst:

http://www.studiestip.nl/hbo-bachelor/lerarenopleiding/leraar_Engels_opleidingen.html

Toegevoegd na 44 minuten:
En een lijst voor de eerste graad:

http://www.studiekeuzegids.info/Study.aspx?studyid=21293&info=Leraar%20vo%201e%20graad%20Engels
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik weet al HOE je leraar kunt worden, dat staat overal, maar WAAR? Anyone? :)
rose
13 jaar geleden
In Nijmegen, bij voorbeeld. Heb je een voorkeur voor een regio?
rose
13 jaar geleden
Tilburg: http://www.fontys.nl/voor.scholieren/engels.voltijd.lerarenopleiding.in.tilburg.16514.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt toch op bijna iedere universiteit Engels studeren?
Vraag gewoon folders aan, dan kan je kiezen. Of maak een rondje langs de universiteit. Vraag een gesprek met de decaan van de faculteit Engels. etc.
rose
13 jaar geleden
Ja, Ineke, als ie nou nog niet genoeg wegwijzers heeft... Dan kan die beter een ander vak kiezen, wellicht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag was welke school daar voor de beste is in Nederland. Weet iemand dat ook? Waar ik woon zijn er zat scholen daar voor. :)
Alsnog bedankt voor jullie moeite!