Is een LOI voortgezet onderwijs studie ingekort t.o.v. regulier onderwijs?

Zijn er zaken die NIET worden behandeld in het leermateriaal van LOI?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Nee het zal niet ingekort zijn. Want het uiteindelijke doel van die opleiding is het halen van het diploma voor het voorgezet onderwijs. En dat diploma heeft natuurlijk binnen het bedrijfsleven een bepaalde waarde. Een VWO diploma van regulier onderwijs of via de LOI, het blijft een VWO diploma waar je examen voor hebt moeten doen. Dus ik geloof niet dat het ingekort is anders zou dat afbreuk doen aan de LOI.

Maar voortgezet onderwijs doen via de LOI? Zou ik heel knap van je vinden want dat is bijna niet te doen. Je doet het helemaal in je eentje. En we hebben toch allemaal af en toe een duwtje in de rug nodig om weer die push te krijgen in moeilijke tijden. Het slagingspercentage bij de LOI is dan ook niet echt hoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Of het echt is ingekort weet ik niet. Wel is het zo dat je de stof niet als zodanig ervaart dan dat je dit op het reguliere onderwijs zal doen. Je mist interactie.
Daarbij komt je disipline. Je moet het echt zelfd doen. En hier zit de kracht (lees het gewin/voordeel) van de LOI en cornuiten. Als je weet dat gemiddels 0,7% van de deelnemers hun studie / cursus bij de LOI of anderen afmaakt zie je dat het eigenlijk verspilde centen zijn.
Voor een cursus; prima. Leuk om te doen maar geen must. Maar een studie....Beter iets meer geld uitgeven aan regulier onderwijs waar je een stok achter de deur hebt dan tot die 99,3% horen die de schriftelijke studie niet afrond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je. Is het niet zo dat op het normale onderwijs ook vaak leerstof wordt overgeslagen en lessen uitvallen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk, maar hier krijg je de kans om het alsnog te doen of bij te halen en als je via een instelling als de LOI iets doet dan zul jij echt niet opzoek gaan naar overgeslagen stof o.i.d. Je doet alleen wat je krijgt voorgeschoteld