Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je na je propedeuse (HBO) naar de universiteit gaat, en het mislukt, kun je dan nog je oude (hbo) afmaken zonder dat zelf te moeten betalen?

Niet dat ik verwacht dat het mislukt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
675

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, daar heb je recht op, je krijgt een prestatiebeurs voor 4 jaar, bij langer durende opleidingen kan dit verlengd worden. Het is de bedoeling dat je een opleiding met diploma, binnen 10 jaar afrond, dan hoef je deze beurs niet terug te betalen, al doe jij 2 of meer opleidingen, als je er maar 1 haalt binnen de gestelde tijd, is dat dus voldoende. De vraag is natuurlijk wel of je dan terecht kunt op de HBO opleiding die jij wenst te gaan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
voor zover ik weet is het geen drukbezochte studie, dit jaar kon ik ook zonder enige vorm van selectie/loten/etc erbij
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan in een ander jaar geheel anders zijn, maar als je denkt dat dat is wat jij wil en kan, dan moet je het doen. Succes.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding