Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik recht op vrijstelling voor nederlands met de 21+ toets?

Ik volgde een MBO 4 opleiding maar door mijn zwangerschap was ik genoodzaakt eerder te stoppen. Ik heb hierdoor een MBO 3 diploma gehaald. Ik had echter Nederlands al voor 3 onderdelen gehaald op B2 niveau. (dit is de eis voor niveau 4)Op mijn diploma staat dit ook aangegeven, ik vraag me daarom af of ik nu recht heb op vrijstelling van het onderdeel Nederlands met de 21+ toets.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee waarschijnlijk niet. Bij de 21+ toets van InHolland kun je alleen met Havo deelcertificaten een vrijstelling krijgen. Je hebt er helaas niet bijgezet waarvoor je de toets wil doen maar de kans is groot dat andere HBO opleidingen dezelfde eisen stellen. Geef anders even aan wat de opleiding is en waar je die wil doen.

"Vrijstellingen

Als je in het bezit bent van havodeelcertificaten kun je vrijstellingen aanvragen voor bepaalde onderdelen van de 21+ toets. Leg je certificaten altijd eerst voor aan Bureau Toelatingsonderzoeken. Dat kan dan bepalen of je ook daadwerkelijk in aanmerking komt voor een vrijstelling."

http://www.inholland.nl/opleidingen/21plustoets/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding