moet je na een opleiding voor politiekundige of / en hoofdagent ook daadwerkelijk agent worden?

Politiekundige is hbo en hoofdagent is mbo
Ik vroeg me dus af of je na zo'n opleiding van 3 jaar ook er mee mag stoppen, of moet je dan al het salaris terug geven of hoe werkt dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

je kunt na de opleiding gewoon stoppen, zonder dat dit financiële consequenties voor je heeft. hier zijn genoeg praktijkvoorbeelden van. ook is het percentage studenten dat stopt tijdens de opleiding best hoog. als je merkt dat het vak niks voor je is, is het natuurlijk ook onlogisch, om er mee door te gaan. daar is de werkgever ook niet bij gebaat.

Toegevoegd na 2 minuten:
hou er wel rekening mee, dat de politie-opleiding een vakopleiding is. het diploma dat je na de opleiding krijgt is niet zonder meer in de burgermaatschappij inzetbaar. als je nu al twijfels hebt, of je wel daadwerkelijk wil gaan werken als politiemedewerker, is het misschien op dit moment voor jou wel niet het goede moment, om met de opleiding te beginnen.
AlphaLimaSierra