Hoe kan ik stewardess worden met een basisdiploma?

Ik doe Basis en wil stewardess worden.
Om stewardess te worden moet je havo doen of een mbo 4 opleiding hebben gedaan. Ik heb volgensmij mbo 2 dus welke opleiding moet ik gaan doen op stewardesss te worden? en hoe lang duurt die opleiding

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

De functie-eisen verschillen per vliegmaatschappij. Maar ook weer niet zo heel veel.
Je leeftijd moet minimaal 18 jaar zijn, voor de KLM 21 jaar. Minimaal havo of een mbo opleiding (minimaal niveau 4 diploma) of relevante werkervaring; goede beheersing van de Nederlandse & Engelse taal in woord en geschrift; representatief en verzorgd uiterlijk is vereist.

Je moet (meestal) tussen de 1.60 en 1.90 meter lang zijn en binnen 1 uur Schiphol kunnen bereiken.

Toegevoegd na 14 minuten:
De studieduur zelf is erg afhankelijk van welke functie je ambieert en welke vooropleiding je hebt gedaan. De opleidingsduur verschilt van 1 – 3 jaar. 1 jaar opleiding is alleen mogelijk met een intensief programma en is bedoeld voor 'super' studenten met zeer grote motivatie.

Na mbo4 Steward(ess) Receptionist(e) Host(ess) kun je instromen in het eerste jaar van de hbo-opleiding Hotel- en Eventmanagement, Internationaal Toeristisch Management of International Business Management. In drie of vier jaar kan het bachelordiploma worden behaald.

http://www.tio.nl/stewardess_receptioniste_hostess/mbo4_in_1_2_of_3_jaar/
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja maar welke opleiding moet ik gaan doen? dat bedoel ik meee
fisbel
10 jaar geleden
In dezelfde link zijn de vestigingen van de hogeschool-opleidingen te vinden:
http://www.tio.nl/vestigingen/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan ik naar Tio met mijn niveau 2 (basisdiploma)?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor diploma heb je nu precies?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zit in de 3de, ik ga volgend jaar examen doen. vmbo-basis
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, ik wist even niet wat je bedoelde omdat je hierboven ook schrijft dat je een MBO2 diploma hebt. Maar basis geeft toegang tot MBO2, een opleiding tot stewardess is niveau 4. Een relevante MBO2 opleiding kan toegang geven tot een opleiding tot stewardess. Je zou dus na het behalen van je VMBO een MBO2-opleiding kunnen kiezen richting toerisme of dienstverlening. Misschien vind je op deze site iets interessants: http://www.mbostart.nl/mbotoerisme/. Mogelijk wordt bij andere opleidingen MBO3 gevraagd, dan zou je na niveau 2 eerst 3 moeten doen om uiteindelijk tot een niveau 4 opleiding toegelaten te worden.