Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je mag MBO niveau 3 gaan doen. Maar je hebt van school vast een studieadvies gekregen, dat is meestal een beter advies dan 1 uit een boekje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is niet goed Crea....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dit klopt wel Pelle.
www.wellant.nl-vmbo/na-het-vmbo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het klopt niet: "De wettelijke toelatingseis voor niveau 3 en 4 zijn hetzelfde, diploma vmbo kader, gemengd of theoretische leerweg. " en toevallig heb ik deze informatie laatst ook helemaal opgevraagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan jouw link niet openen overigens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem gevonden: je mist nog een diagonaal pijltje van kader naar mbo 4 en zoals ik hier boven al heb neergezet: wettelijk zijn er geen verschillen tussen de toelatingseis voor mbo 3 en 4.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb deze er toevallig uitgepikt, maar er meerdere gelezen waar ook MBO 3 stond. Ik en linken werkt helaas niet, fijn dat je het gevonden hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je kunt vanaf kader naar MBO 3 EN MBO4, zoals ik al zei: voor beide niveaus gelden dezelfde toelatingseisen, dat is wettelijk zo. Een school kan het je wel afraden natuurlijk en je cijfers kunnen kantjeboord zijn of de vakken sluiten slecht aan maar in principe kan het zo zonder enig andere informatie. Grappig dat je twee duimen krijgt terwijl dit toch echt de verkeerde informatie is. Nu dus een minduim van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje

Andere antwoorden (1)

Dikke kans dat je een aantal opleidingen gewoon op mbo4 mag doen. Vanaf kader is het minimaal mbo3 maar vaak ook gewoon mbo4.

Toegevoegd na 1 minuut:
"De wettelijke toelatingseis voor niveau 3 en 4 zijn hetzelfde, diploma vmbo kader, gemengd of theoretische leerweg. "
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing