Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met een Moderne Bedrijfsadministratie diploma naar de Hbo gaan?

Ik zie dat de vakken voor bij MBA precies dezelfde zijn als de vakken van het 1e propedeusejaar, kan ik er dan van uitgaan dat ik dan direct naar het Hbo kan, of moet ik een volledig mbo diploma hebbben gehaald?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
749

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Om toegang te krijgen tot het hbo 'moet u minimaal in het bezit zijn van een HAVO-, VWO- of MBO-diploma (niveau 4) . Als u niet over één van deze diploma’s beschikt en 21 jaar of ouder bent, dan bestaat de mogelijkheid om toegelaten te worden met een speciale toelatingsregeling.'

Het Associatie praktijkdiploma Moderne Bedrijfsadministratie (MBA) heeft niveau MBO-plus (secundair onderwijs, tweede fase hoog) volgens de Standaard Onderwijsindeling (SOI) met code 433512 van het Centraal Bureau voor de Statistiek.

Je krijgt er in ieder geval toegang mee tot (en gedeeltelijke vrijstelling voor) de opleiding SPD Bedrijfsadministratie. Dat is hbo-niveau. Waarschijnlijk ook tot het gesubsideerde onderwijs op bedrijfseconomisch gebied maar dat kun je het beste navragen bij de gewenste school.
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding