Mag een planner verlofuren schrijven als je al aan je uren bent gekomen en een dag vrij erbij vraagt?

Ik heb een contract voor 128 uur per periode. Dus 32 per week. Stel ik werk maandag tot en met vrijdag van 7:00 tot 15:00 dat is dan 40 uur. En ik vraag de zaterdag vrij. Mogen ze dan voor de zaterdag 8 uur vakantie schrijven?

Vervolgens laten ze me de week erop. Onder contract werken. Maar twee dagen van 8 uur. Zodat ik aan het eind van de maand toch op de 128 kom. Maar ik zou liever zien dat ze me op een normale manier inroosteren en dan het verlof niet schrijven.

Zeker als je al 5 dagen hebt gewerkt.

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik krijg geen pauze. 8 uur dienst is 8 uur dienst.
En er is verlof geboekt. Geen roostervrije dag.

Antwoorden (1)

Het hangt af van de regels binnen jouw bedrijf. Sommige bedrijven staan het toe om extra verlofuren te schrijven als je al aan je uren bent gekomen, terwijl andere bedrijven dit niet toestaan. Neem contact op met je leidinggevende of HR-afdeling om erachter te komen wat de regels zijn.
Bronnen:
4 maanden geleden