Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de 'nadelen' van het niet behalen van je Propedeuse het 1e jaar?

Hallo,

Dit studiejaar (mijn eerste jaar op het HBO) heb ik 57 punten gehaald, en door een ongelofelijke domme rede (wat ik nog niet goed heb kunnen verkroppen) heb ik mijn laatste 3 punten niet behaald. Mijn streven was om dit eerste studiejaar mijn Propedeuse te gaan halen, maar dit is dus niet gelukt. Ik ga door met mijn studie, maar de Propedeuse kan ik pas krijgen aan het eind van de eerste periode het volgende schooljaar. Uiteraard is dit nog steeds op tijd, en zullen daar geen consequenties aan zitten, maar ik vroeg mij af of er misschien nadelen aan zouden zitten. Word je misschien minder snel gekozen voor een baan in de toekomst dan iemand die de Propedeuse wel in 1x gehaald heeft? (ik noem maar iets).


Met vriendelijke groet,

Tessa

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, die nadelen die jij bedoelt zijn er niet. Het enige is nu dat je dus niet minder hard moet gaan werken waardoor je een achterstand oploopt in het tweede jaar. Dus harder werken en dan is er niets aan de hand.

Werkgevers vragen niet naar je propedeuse datum en dan nog: je kunt ook je been gebroken hebben of zoiets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het enige directe nadeel wat je hiervan kan ondervinden is dat je niet gelijk kunt doorstromen naar de universiteit, mocht je dat willen.

Een baan krijgen hangt van heel veel dingen af en natuurlijk zal een bedrijf sneller gaan voor iemand die alles in één keer haalt, maar het is zeker niet zo dat je een groot nadeel hebt ten opzichte van anderen. Je CV is daarvoor ook van enorme invloed, dus als je een mooi CV hebt zullen bedrijven je niet afwijzen op dat je je propedeuse het eerste jaar niet gehaald hebt. Het grootste gedeelte van de studenten haalt zijn P ook niet in 1 jaar, dus er is in mijn optiek geen enkele reden om je zorgen te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding