Dat is niet zo te zeggen. Er zijn scholen die daarmee bedoelen dat ze 1x per week iets aan 'godsdienst' doen en een kerst- en paasviering hebben. Er zijn ook scholen die elke dag uit de bijbel lezen en beginnen en eindigen met een gebed en dus veel en veel verder gaan.

Maar ze houden dus de protestante bijbel aan.

Toegevoegd na 2 minuten:
In ieder geval klopt er weinig van het stellige wat in de wiki hierover staat: http://nl.wikipedia.org/wiki/Protestants_onderwijs

"Het protestantse onderwijs houdt in dat men op protestantse wijze wordt opgevoed en dat alle tot de meeste leraren zelf ook protestants zijn. In het protestantse onderwijs begint men de dag meestal met een gebed, het zingen van gezangen of psalmen, het onderwijs is sterk gebaseerd op protestants-christelijke gewoonten en tradities. Vandaag de dag zijn vele middelbare scholen nog steeds protestants, er zijn meestal wel 1 à 2 protestantse scholen in een dorp aanwezig, dit is echter afhankelijk van de ligging van het dorp. Zo zijn er in Nederland meer protestantse scholen en in België meer katholieke scholen."

Heel veel scholen doen maar weinig aan het geloof en ze zullen bij vacatures vragen dat je niet tegen het geloof in gaat. Je hoeft echt niet perse protestants te zijn. Er zijn natuurlijk scholen die wel zo ver gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De scholen die Wikipedia benoemt, zijn vaak reformatorische scholen (al zal daar vast wel een specifieke uitleg van zijn). Die zijn vaak nog wel strenger in de leer dan de algemene protestants-christelijke en rooms-katholieke scholen. Mijn ervaring met de laatste scholen zijn trouwens inderdaad dat ze weinig aan het geloof doen - bij de rooms-katholieke school waar ik zat was bijvoorbeeld eigenlijk de enige verbinding met de kerk dat de eerste communie helemaal via de school werd geregeld en dat je een keer per jaar een kerstviering in de kerk had.