Waar kan ik op internet voorbeelden vinden van verschillende handschriften?

Ik schrijf nu zelf meer en wil daarom ook gemakkelijker en mooier leren schrijven. Maar ik zou graag van anderen willen leren en hun handschrift bekijken, of ik daaruit wellicht bepaalde letters kan halen die goed en mooi bij mijn eigen handschrift aan sluit.

Heb momenteel de s nu goed aangepast en die schrijft nu ook gemakkelijker en mooier. Dat wil ik nu ook met de r doen, maar daarbij moet ik ook de z beter gaan schrijven. Ook de k wil ik anders, zodat hij consistenter wordt wanneer ik wat sneller schrijf. Dus met lussen denk ik. Nu schrijf ik die zoals die getyped wordt.

Ik probeer ook weer meer aan elkaar te schrijven. Wat nu nog gecombineerd met los is.

Zelf vind ik het handschrijft van mensen die 2 generaties ouder zijn dan mij het mooiste. Die mensen zijn nu dood of in de 90+. Het handschrift van mijn ouders vindt ik weer heel lelijk en nagenoeg slordig. Zij zijn 70+.

Back to school.

Toegevoegd na 2 minuten:
PS: Veel tips ben ik al mee bezig, dus veel oefenen (schrijf korte verhalen over van internet), lijntjes papier, of zelfs leren schrijven schriften. Beter pennen gebruiken (Parker Jotter). En dus oefenen en oefenen. En schrijfpatronen oefenen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (2)

Ik heb wel ergens een boekje met lessen om je handschrift te verbeteren, daar stonden heel veel tips in. Hier een werkboekje: http://www.microwebedu.nl/bestellen/eduplaza/?action=order&og=4081&orderableobject=255466

Wat jij het beste kunt doen is googelen op afbeeldingen, bijvoorbeeld hier: https://www.google.nl/search?q=handschrift+verbeteren&client=firefox-a&hs=RIT&rls=org.mozilla:nl:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=_Ju-UcvAMcuW0QXwuIGoCw&ved=0CE0QsAQ&biw=1138&bih=482 omdat ik niet precies weet wat voor handschrift je wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk anders even op dafont.com
Daar vindt je, behalve een heleboek fonts, ook een paar handgeschreven fonts, zowel erg sierlijke als nette schoolletters.

Dit kan je als goed voorbeeld nemen.