Moet je wachten als je bijvoorbeeld de 21+ toets niet hebt gehaald en hoelang voor je weer opnieuw mag maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Het toelatingsonderzoek bestaat uit twee taaltoetsen, Nederlands en Engels, en uit een derde vak dat is bepaald door de opleiding die je wilt volgen. Als je gezakt bent voor een of meer toetsen, kun je je opnieuw aanmelden voor de toetsen van een volgend toelatingsonderzoek. Als je een toets hebt behaald, krijg je een certificaat dat geldig is tot met het tweede studiejaar na het studiejaar waarin de toets is afgelegd. Als je alle drie toetsen hebt behaald, heb je het toelatingsonderzoek met succes afgerond en ontvang je een bewijs van vrijstelling van de reguliere vooropleidingseisen. Dit bewijs is geldig tot en met het tweede studiejaar na het studiejaar waarin je het toelatingsonderzoek met succes hebt afgerond.
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat verschilt per opleidingsinstituut. Bij Saxion bijvoorbeeld zijn rondes in april en december, dus dan moet je acht maanden wachten.