Mijn baas neemt wel eens de personeelspot mee. ik zelf vind dit diefstal. moet ik dit melden aan de regio manager?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (8)

Als jullie bass een pot meeneemt die jullie zelf vullen dan moeten jullie hem met zijn alle aanspreken. Als dat niet helpt dan zullen jullie samen de regiomanager moeten benaderen.
12 jaar geleden
Hoe vinden je collega's dit?, je kunt er namelijk ook voor kiezen om de pot niet met cash te vullen, maar om dit via de bank te doen. Gewoon een officiële personeelsvereniging oprichten, en als je het compleet wilt doen, laten jullie het rechtstreeks van het salaris overmaken. Wat hij doet is inderdaad diefstal, vult hij het wel weer aan, kun je het zien als lening...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij neemt het wel eens mee.... hij zou het ook kunnen tellen en in zijn zak kunnen stoppen (maar dat hij ergens een rekening oid heeft openstaan voor dit). Melden bij de regio manager kan nooit kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
* Samen overleggen wat te doen.
* Samen naar de baas stappen en hem confronteren met zijn diefstal.
* Duidelijk maken dat het diefstal is en dat daar werk van gemaakt gaat worden.
* Duidelijk maken dat het JULLIE geld is en niet zijn geld.
* Duidelijk maken dat hij alles terugbetaald en daar een regeling voor treffen.
Doet hij dat niet dan ga je een stap verder.

* Stoppen met die personeelspot.
* Of: iemand anders de personeelspot laten beheren en niet meer die baas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst vriendelijk en beleefd uitleg vragen aan de baas voordat je hem beschuldigt van diefstal of hem 'aangeeft' bij de regio manager.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als eerste antwoord op je vraag: "Moet ik dit melden?" Dit moet je nooit maar als je het wilt dan mag dit absoluut. Hieronder staat waarom je dat mag.

Kort en bondig, ja dit is diefstal.

Artikel 310 van het wetboek van strafrecht zegt:
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

Of het kan vallen onder verduistering.

Artikel 321 van het wetboek van strafrecht zegt:
Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Het word natuurlijk anders als jullie baas met jullie heeft overlegd dat hij het geld kon krijgen/lenen.

Is dit niet het geval kun je dit melden bij de regio manager, of zelfs aangifte doen tegen je baas.

Als je op goede voet staat met je baas en je wilt dit zo houden, of je wilt hem graag als baas houden, dan zou ik hem gewoon aanspreken.

Maar laten we eerlijk wezen diefstal is nooit goed te praten, wat voor k*t situatie je thuis ook hebt. Ik heb ook wel eens geld problemen, maar dan ga ik ook niet op mijn werk spullen wegnemen. Een ander is daar de dupe van en dat is op geen enkele manier te rechtvaardigen. NOOIT!
12 jaar geleden
Bewonderenswaardig hoe begripvol en coulant een hoop mensen nog reageren.
Als jij als werknemer steelt van je werk, heb je (terecht) grote kans dat je op staande voet ontslagen wordt.
Dus ik zou er absoluut geen moeite mee hebben om dit aan te geven bij de regiomanager. Voorwaarde is wel dat je er uiteraard absoluut zeker van moet zijn dat het hier echt diefstal is. Een valse beschuldiging is uiteraard ook erg verkeerd. En anders moet je het die regiomanager laten uitzoeken wat er hier precies gebeurt. Dat is ook immers meer zijn werk, omdat jullie meer kwetsbaar zijn in deze positie. Diefstal van je geld is hoe dan ook ontoelaatbaar. En het maakt niet uit wat voor reden je baas daarvoor opgeeft. Als de regiomanager niet wil meewerken, kun je uiteraard ook naar de politie stappen. Het gaat waarschijnlijk toch om een aardige hoeveelheid geld. En ik zou het allemaal wel in overleg met alle collega's doen. Samen sta je sterker, en iedereen zit in hetzelfde schuitje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga niet alleen naar je regiomanager of je baas. Ga met meerdere collega's. Doe je dit niet, dan kun je ontslag verwachten. Zo is mijn ervaring nadat ik mijn manager aansprak omdat zij sexueel gedrag vertoonde bij één van mijn mensen. Toen ik haar manager aansprak, wist ze niet hoe snel zij een dossier tegen mij moest opbouwen en mij ontsloeg.
Weest er dus erg voorzichtig mee!