Mag je vrijwillig 5VWO overdoen ookal sta je er voldoende voor, maar je wil het beter doen?

Mag je het dus officieel overdoen? Of mag het gewoon niet? Ik heb wel gehoord dat mensen die net overgaan er toch voor kiezen om jaartje te blijven zitten, maar stel je staat een 7 gemiddeld maar hebt het gevoel dat je beter kan, mag je dan ook het jaar overdoen als je ouders er ook mee instemmen?

Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat mag en dat is je eigen keuze, maar ik zie zelf het nut er niet van in.

Nee dat mag niet zomaar omdat de overheid jouw school betaalt en het is onzinnig om zomaar een jaar over te doen. Het gaat verder gewoon om de cijfers die je op het eindexamen haalt want die bepalen de helft van je cijfer en wat je verder in VWO5 aan schoolonderzoeken haalt. Je zou dit kunnen willen om meer kans te maken om ingeloot te worden bij bijv geneeskunde maar ik zou niet weten waarom wij als burgers daar aan mee moeten betalen, je zult wat meer je best moeten doen in de eindexamenklas.

Ik heb geen wet gevonden die het verbiedt. Of de school hieraan wil meewerken, is wat anders. (Belastingcenten misbruiken om strebertjes te financieren, is dat moreel wel verantwoord? Zittenblijven kost veel geld.) Als je beter kan, had je het moeten laten zien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100