Wie heeft secretaressedag bedacht?

Vandaag is het secretaressedag, vandaar dat ik op deze vraag kom.
Aanvullende vragen zijn:
- Sinds wanneer wordt dit in Nederland 'gevierd'?
- Welke andere landen kennen ook secretaressedag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Secretaressedag is een van oorsprong Amerikaans bedenksel. Het is op 20 april 1989 in Nederland geïntroduceerd door Secretaresse Magazine (het huidige Management Support Magazine), StarJob Secretaresse Uitzendbureau (het huidige StarJob the secretary network), Schoevers, Fleurop en Bloemenbureau Holland. Het heette toen 'Secretary's Day'. De bedoeling van het jaarlijkse evenement was om de secretaresse in het zonnetje te zetten, stil te staan bij zijn/haar toegevoegde waarde voor de organisatie en om het imago van het secretaressevak te verbeteren. Daarbij richtten de organisatoren zich op de managers en op secretaresse zelf. Ook in andere landen bestaat een jaarlijkse secretaressedag (onder andere in België en de Scandinavische landen).
In de Verenigde Staten is 'Secretary's Day' inmiddels omgedoopt tot 'Administrative Professionals' Day'. Daar wordt de dag jaarlijks gehouden op de woensdag van de laatste volle week van april.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een slimme groep marketeers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een waar XiniX antwoord Jeroen :)
Toch een plusje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En toch heb ik geen bal met X te maken, lees mijn profiel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat beweer ik toch ook niet?
Secretaressedag is een jaarlijks terugkerende dag, in Europa gehouden op de derde donderdag in april, waarop secretaresses in het zonnetje worden gezet.

Oorsprong
Secretaressedag is een van oorsprong Amerikaans bedenksel. Het is op 20 april 1989 in Nederland geïntroduceerd door Secretaresse Magazine (het huidige Management Support Magazine), StarJob Secretaresse Uitzendbureau (het huidige StarJob the secretary network), Schoevers, Fleurop en Bloemenbureau Holland. Het heette toen 'Secretary's Day'. De bedoeling van het jaarlijkse evenement was om de secretaresse in het zonnetje te zetten, stil te staan bij zijn/haar toegevoegde waarde voor de organisatie en om het imago van het secretaressevak te verbeteren. Daarbij richtten de organisatoren zich op de managers en op secretaresse zelf. Ook in andere landen bestaat een jaarlijkse secretaressedag (onder andere in België en de Scandinavische landen). In de Verenigde Staten is 'Secretary's Day' inmiddels omgedoopt tot 'Administrative Professionals' Day'. Daar wordt de dag jaarlijks gehouden op de woensdag van de laatste volle week van april.

Heden
Bijna tweederde van de secretaresses heeft in 1999 een attentie gekregen. Van hen kreeg 90% bloemen. In 2008 viel secretaressedag op donderdag 17 april. Secretaressedag is het langste woord dat volgens het tienvingertypen met alleen de linkerhand getypt dient te worden. Zie ook: Vereniging van directie secretaressen: http://www.nvdsecretaresse.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bloemenhandel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o.a en die hebben meebetaald aan het reclamebureau, je leert het wel