Hoelang mag een leraar doen over het nakijken van een toets/opdracht?

Bij mij op school kan het zomaar 4 weken duren totdat mijn cijfer bekend word gemaakt en/of op magister word gezet. Laatst zei een leraar dat je een boete voor te lang over nakijken kunt krijgen in de examenklassen. Hoe zit dat nou?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou jij zit blijkbaar niet in een examenklas dus waar maak je je druk over? Op de school van mijn zoon is het ook iets van 2 wk maar wat doe je als een leerkracht plotseling de griep krijgt? Wil je dan een boete geven?

Antwoorden (3)

bij ons op school zijn de richtlijnen 2 weken. Dat zal wel op de meeste zo zijn. Maar het is natuurlijk handig om een mailtje te sturen naar de mentor of de docent zelf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij ons ook 2 weken.
Bij mij vroeger was dit vastgelegd in de schoolgids of op internet te vinden.
Het was gangbaar dat het maximaal 10 werkdagen kon duren (dus normaal gesproken 2 weken, met feestdagen of vakanties langer)
Of er een straf voor is als dit langer duurt weet ik niet.

Ik zou de schoolgegevens doorspitten of je het ergens kan vinden en anders idd na vraag doen bij de hoofd van de school of de examencommissie o.i.d.
Uiteraard zal het bekend zijn bij de school dat dit vaak voorkomt dus of je een eerlijk antwoord krijgt is maar de vraag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij ons op school is de nakijktijd voor docenten 2 weken. Als er vakanties tussen zitten of de docent is ziek geweest kan dit zomaar langer duren.
Als het eenmalig is zal het wel niet zo'n probleem zijn, maar als het vaker voorkomt neem dan contact op met je mentor.
Je kunt het beste ook vragen aan je docent of het sneller mag?

Soms duurt het langer, want CE's en SE's gaan voor.