Ik wil kookworkshops op gaan zetten, moet je daarvoor ook naar de kamer van koophandel en waar moet ik nog meer rekening meer houden!

Heb extra oven, goede koelkasten en vriezers enz.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Je moet ook bij de gemeente informeren of wat je wil wel mag (op de plek waar je het wil), en of je vergunningen nodig hebt.
Je zou er nog versteld van staan hoeveel regels er zijn voor van alles en nog wat.

Je moet ook echt actief op zoek naar de regels: als je bijv. in Amsterdam zit, moet je vragen bij de centrale stad, maar ook bij de deelraad waar je onder valt.
Als een gemeentelijke dienst zegt dat het wel mag, kan het zo maar zijn dat een andere gemeentelijke dienst, of een deelraad, daar anders over denkt!

Op de hoogte zijn van de regels kan een hoop problemen voorkomen...... Ik spreek uit ervaring!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Betalende klanten misschien? Hoewel dat voor de hand ligt, kijken veel beginnende ondernemers daar nog wel 'ns overheen!

Ga pas van start als je 10 keer in 2 maanden een avond voor tenminste 5 betalende klanten hebt georganiseerd: heb je a) je bewijs dat je kunt verkopen, b) dat er een markt is, en c) kun je de aanloopkosten maken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou eerst maar eens een boek over ondernemen gaan lezen als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met de kamer van koophandel weet je wel beter!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waar wil je gaan beginnen?? Je zegt dat je een extra oven en koelkasten hebt maar gewoon thuis lijkt me niet te gaan lukken omdat je, zodra je je professioneel, met koken bezig gaat houden je ook aan heeel veel andere eisen moet gaan voldoen zoals VWA hygiene en dergelijke.
Het beste is om voor jezelf een ondernemingsplan te gaan maken.
Als je dit doet kom je vanzelf alle regelgeving tegen waar je aan voldoen moet. En dan kun je voor jezelf ook gaan bezien of het een haalbare kaart is.

Veel succes