Met aardrijkskunde heb je
een voorsprong met werk
in sectoren als:
• Klimaatonderzoek,
meteorologie, seismologie,
hydrografie, bodemonder-
zoek, weg- en waterbouw,
delfstofwinning, energie,
landbouw, milieukunde,
crisisbeheer en water-,
natuur- en landschapbeheer
• Hulpverlening
• Verkeer- en transportsector
• Vastgoed, ruimtelijke
ordening en planologie
• Binnen- en buitenlands
bestuur en beleid, politiek
en bij internationale
organisaties
• Geo-informatie en ict
• Reiswereld
• Internationale handel
• Journalist

http://www.johanvandergaag.nl/index.php?m=145

Toegevoegd na 12 uur:
Omdat bekend is dat je een PROFIEL nodig hebt om een vervolgstudie te doen leek het mij voldoende om een lijst neer te zetten met als beginzin: je hebt een voorsprong bij de volgende werkzaamheden met aardrijkskunde. Nergens staat dat Aardrijkskunde verplicht is.

Maar nee: iemand moet weer een min uitdelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hallo, bedankt voor het maken van deze post. Ik heb een vraag, ik ben erg geïnteresseerd in delfstofwinning en het beroep hiervan maar ik weet niet bij welke opleiding ik dan moet beginnen, heeft u misschien een idee waar ik moet beginnen? Bedankt!
Er zijn geen studies die aardrijkskunde eindexamen eisen. Dit betekent dat met aardrijkskunde dezelfde studies mogelijk zijn als zonder aardrijkskunde. Je kunt zelfs aardrijkskundeleraar worden zonder eindexamen aardrijkskunde te hebben gedaan.

Maar misschien bedoel je met je vraag: welk werk heeft te maken met aardrijkskundige zaken / geografie? Dan is de lijst die hiervoor staat - van vakgebieden waar je een voorsprong in hebt - een goede indicatie. Voor de betreffende studies heb je echter doorgaans voor wiskunde / Nask nodig en niet AK.