wie kent verschillende samenwerkingsvormen als je partner wilt worden bij een al bestaande onderneming?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vof, maatschap, BV.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
NV, Ltd, CV, inc. Zonder meer context kunnen we bijna alle (inter)nationale rechtsvormen noemen ;)
Er zijn tal van samenwerkingsvormen mogelijk. Simpelste is, om als de bestaande onderneming al een BV of NV is, om aandelen te kopen. Jullie kunnen ook samenopgaan in een vennootschap onder firma (VOF) of een maatschap. Wat je precies nodig hebt is afhankelijk van hoe je wilt samenwerken en hoe de huidige onderneming is ingericht. Buitenlandse rechtsvormen of CV behoren wellicht ook tot de mogelijkheden. Andere mogelijkheden zijn om een seperaat bedrijf op te starten en het merk of de formuleren in licentie te nemen (franchisen). Of zelf een bedrijf oprichten en laten fuseren met de bestaande odnerneming, ook een (enigzins omslachtige) mogelijkheid. Er zijn tal van samenwerkingsmogelijkheden mogelijk, maar zonder context kunnen we niet zeggen welke eventueel voor de hand ligt (bij de kvk, notaris of de advocaat kunnen ze een echt een advies geven). Op basis van je vraag zijn dus tal van rechtsvormen en partnerschappen mogelijk.