Mag een school een leerling verplichten een tablet aan te schaffen?

Zoon zit in groep acht, is bij een school wezen kijken en wilde daar naartoe. Enkele weken later een brief dat hij is aangenomen.

Nu krijgen we opeens een brief dat je (als ouder) verplicht bent een tablet á 550 euro aan te schaffen of voor 15,75 p/m te huren ter ondersteuning van het onderwijs. Dit is niet voor de boeken.

Op de open dag is hierover NIETS gezegd. Mag een school dit NA de aanname nog verplichten terwijl wij hiervan van tevoren niet op de hoogte zijn gesteld. Het is nogal een grote uitgave in deze tijd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hoeven ze op een open dag niet te zeggen, wel moet het in de voorwaarden staan toen je je opgaf voor die school.

Het beste antwoord

Indien uw zoon nog leerplichtig is dienen alle zaken die met leren te maken hebben, dus ook de onderwijsondersteunende materialen voldaan te worden it het zogenaamde boekenfonds.