Hoeveel woorden moet mijn presentatie zijn om 7 minuten te duren?

Ooit had ik daar een goede site voor gevonden, maar die kan ik niet meer vinden. Als iemand een goede site heeft hoor ik het ook graag!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.6K
MissBiggie
11 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe snel of langzaam je praat hahaha ...

Antwoorden (3)

Een gemiddeld mens praat 150 woorden per minuut, tot een maximum van 300. Uitgaand dat je sneller praat bij een presentatie zeggen we 250 woorden. 7*250=1750 woorden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Offtopic: Maar je moet natuurlijk proberen een presentatie zo vloeiend mogelijk te maken en het niet van je papiertje op te lezen. Zet gewoon steekwoorden op papier, lees jezelf goed in op het onderwerp zodat je veel feiten kent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een richtlijn voor een reclameboodschap is: twee woorden per seconde. Dat betekent dat je voor zeven minuten praten 840 woorden nodig hebt. Dat komt ook overeen met de informatie op http://www.vincacom.nl/toespraak.html
Maar tijdens een presentatie moet je niet te snel praten, en bovendien ondertussen het een en ander laten zien. Hier kan je berekenen hoeveel tijd de door jou geschreven tekst in jouw spreektempo kost: http://www.debatrix.com/nl/overtuigen/tools/calculator-hoelang-duurt-jouw-speech/
Amadea
11 jaar geleden
Praat je snel, praat je langzaam? Denk hier eens aan. Lees je presentatie eens op een normaal tempo voor met stopwatch, en klok hoelang je hierover doet.
Als het langer dan 7 minuten duurt, zal je dus woorden/delen moeten schrappen of sneller moeten praten.
Als je er heel veel korter over doet, moet je juist dingen toevoegen of langzamer praten.

Succes.