mijn dochter heeft latijn als extra vak, kan ze blijven zitten op dit extra vak?

Voor latijn staat ze nu een vier en voor wiskunde een 5,3, ze blijft nu misschien zitten vanwege het slechte cijfer voor latijn, maar dat wil ze volgend jaar toch laten vallen en zij heeft het als enige in haar klas als extra vak.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Meestal word het extra vak als het niet goed is, weg gestreept, dat deden ze bij mij op school wel in ieder geval, bij een klasgenoot omdat zij idd anders bleef zitten. Ik zou het voor de zekerheid gewoon na vragen op school. Daar kunnen ze je het het beste vertellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op school willen ze haar laten zitten vanwege die 4, ik vind dat niet terecht want behalve latijn en wiskunde staat ze voor alles bijna een 8.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan moet zij aangeven dat zij latijn laat vallen. Je mag bij het examen zelfs 1 keer een 5 hebben, Dus als die 5,3 echt haar enige onvoldoende is dan mogen ze haar niet laten zitten. Rekenen zij wel latijn er bij en zij mag maar 2 5en hebben of 1 4, kan het nog zo zijn dat zij een toets moet maken van wiskunde waardoor zij van een 5,3 naar een 5,5 kan gaan? Dan hebben ze helemaal geen punt meer. Maar ik weet natuurlijk niet hoe goed uw dochter is in wiskunde ondanks een 5,3,
Dat zijn natuurlijk vragen die je op school moet stellen maar over het algemeen mag je een extra vak laten vallen bij dit soort situaties. Dat is ook op de school van mijn zoon zo en daarom moet iedereen ook een extra vak nemen. Dit omdat je dan toch 1 of 2 jaar daar meer les in hebt gehad en je kunt kijken waar het schip strandt (en of het wel strandt).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Idd!