Naar welke informatie of levensinhoud zijn mensen naar opzoek?

ik vraag mij af waar mensen naar opzoek zijn. welke informatie veel mensen willen weten en naar welke andere dingen mensen in het leven naar opzoek zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*Naar welke informatie of levensinhoud zijn mensen op zoek?

Het beste antwoord

Ik ben op zoek naar vele antwoorden met een gezamelijk doel, namelijk:
Hoe kan ik mijzelf zo goed mogelijk ontwikkelen?
Deze ontwikkeling gebruik ik om anderen te kunnen helpen. En hopelijk ook voorkomen dat ik anderen pijn doe. Ik wil mezelf ontwikkelen tot een goed mens die kan leven naar al mijn normen en waarden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zij drie dingen waar ik in dit leven naar op zoek ben:

a: De handleiding
b: De helpdesk
c: Een plekje bij het raam
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
LOL! +1 (herkenbaar)
De mens is evolutionair gezien nog gewoon een aap. Zo een die heel z’n leven vaag voor zich uit zit te kijken en bananen eet. Als zo’n aap worden we geboren. En dan meteen komen we terecht in een hekseketel van indrukken waar we als aap NIETS mee kunnen (behalve de armen en de melk van mama, natuurlijk) en daarna worden we voortdurend van de ene paniek naar de andere geslingerd. Zet maar eens een wilde aap in de Kalverstraat.
Langzaam ontwikkelt zich ons zelfbewustzijn, ik besta als individu. En kort daarop het inzicht dat die ‘ik’ zich pijn kan doen, lijden kan, ziek kan worden en dood zal gaan. En dan leren we minstens tien jaar lang de meest onthutsende dingen, die we vaak maar half begrijpen.

Nou, alles tussen die aap en jij-en-ik, dat is waar mensen een verklaring voor zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Mijn levensfilosofie. Ecce aap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal gelijk heb je!
Vragen als: "Wie is die "ik" die zich deze vragen stelt?" Waar komt die vandaan, waar gaat die naar toe?"
"Waarom vind ik het ene goed, het andere slecht" "Is alles toeval, of is er een ordenend principe?" "Bestaan de dingen op zich, of is alles uiteindelijk één?""Wat is liefde?"
Enzovoorts...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens wil begrijpen.

Begrijpen hoe de wereld werkt, waarom dingen gebeuren, enz. Begrijpen, snappen, doorzien.