Heeft voor de studie geneeskunde voor decentraal vrijwilligerswerk van 9 maandan lang zin?

Heeft het zin om maar 9 maanden vrijwilligerswerk te doen? Ik ben een beetje laat achtergekomen dat dat belangrijk is voor decentraal. Er staat op de meeste decentraal sites dat ze niet willen dat je 2 weken doet maar meer een jaar of twee. Maar what about 9 maanden? Heeft dat een groot effect of niet? Het gaat me denk ik veel tijd kosten dus ik wil nu alvast weten of het uberhaupt zin heeft. Iemand ervaring?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap de vraag niet. Wil je weten of je meer kans maakt om decentraal ingeloot te worden als je maar 9 maanden vrijwilligerswerk gedaan hebt? Op de sites staat toch duidelijk dat het minstens 1 jaar moet zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou maar gewoon gaan werken, als je ingeloot wordt heb je dat geld hard nodig voor je studie en als je uitgeloot wordt ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier ben ik ook over gestruikeld. De meest nutteloze pre voor de opleiding geneeskunde. Het is pure onzin dat het voordelig zou zijn in je artscarriére dat je vrijwilligerswerk hebt gedaan.
Alleen al zulke stomme beredenaties maken duidelijk dat de selectie helemaal niet zo doorzichtig is als het lijkt.
Mensen die het geld nodig hebben zoals pelle zegt hebben helemaal geen tijd (ja tijd=geld) om 1 of 2 jaar vrijwilligerswerk te doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies het is gewoon een dubbel voordeel voor kinderen uit rijke gezinnen die niet hoeven te werken en waarvan de ouders de studie wel betalen. Overigens is vrijwilligerswerk ook dat je training geeft of meehelpt op je sportclub, misschien heb je dat gedaan in het verleden of misschien kun je vragen of ze (....).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt Zo is er ook nog de sneaky trick dat bijvoorbeeld werk in de vakanties niet meetelt voor de selectie. Persoonlijk mij ook een doorn in het oog, met vakantiebaantjes kun je net zo goed iets leren wat je ook bij een doordeweeks baantje leert.

Antwoorden (1)

Er staat een jaar en niet 9 maanden. Daarnaast je motivatie is ik doe vrijwilligerswerk voor een plek te krijgen en niet omdat daar je passie ligt dat spreekt ook niet voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch is dat voor heel veel mensen wel de werkelijkheid, ze gaan cv builden om maar toegelaten te worden terwijl dat werkelijk niks zegt over de kwaliteiten van zulke mensen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, zeker als je het precies het jaar ervoor hebt gedaan. Wat is er mis met gewoon werken voor je geld? Waarom moet dat vrijwillig? Waarom benadeel je een kind van ouders die het niet zo rijk hebben als het kind een extra zakcentje wil. Waarom is een beetje aanlummelen als vrijwilliger bij een dierenasiel meer waard dan jarenlang zwoegen in de Ah?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Straks moet hij diensten draaien van 48 uur. Als je nu al te moe word van studeren en een baantje en wat vrijwilligerswerk hou je dat ook niet vol. En aanlummelen bij vrijwilligerswerk dan heb je wel een beetje raar idee over wat vrijwilligerswerk inhoud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe weet jij hoeveel tijd de vraagsteller per week kwijt is aan alles nu? Misschien heeft hij wel een baan naast de middelbare school en werkt hij zich een slag in de rondte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mensen mijn vraag is alleen of de meeste universiteiten je eerder toelaten als je 9 maanden vrijwilligerswerk hebt gedaan ipv geen. Krijg je hier überhaupt credit voor met decentraal of maken die 3 maanden echt t verschil??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee vismis ik denk dat dit geen verschil maakt, als jij om praktische redenen 9 maanden doet zal dat ook okay zijn. Echter weet je het nooit honderd procent zeker. zet gewoon in je aanmelding waarom je 'maar' 9 maanden vrijwilligerswerk hebt gedaan. Dan zien ze misschien ook dat je praktisch kunt nadenken!