Begin met sectorlijnen te tekenen. In dit geval zijn deze geel gekleurd.

In sector 3 heb je een punt en een lijn. De conflictlijn is een parabool.
In sector 1 en 5 heb je 2 punten. De conflictlijn is een middenloodlijn.
Nu blijven sector 2 en 4 over. Deze sectoren bestaan uit 2 lijnen. Dan is de conflictlijn een bissectrice.

Nu kun je de conflictlijn tekenen. Ik heb hem oranje gemaakt. Connect alle delen van de conflictlijnen aan elkaar.

* kleine opmerking: Ik weet niet helemaal zeker of dit plaatje klopt(Meetkunde is niet mijn sterkste kant en dit onderdeel heb ik al bijna 2 jaar geleden voor het laatst gehad op mijn hbo opleiding). Ik ga vanuit de tabel hieronder (die klopt wel).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

zie afbeelding
Afstand (kortste) tussen A en horizontale lijn opmeten en een lijntrekken die loodrecht op die horizontale lijn staat. Op de helft van die lijn een punt A1 zetten. En zo bij andere punten ook. Dan de punten verbinden. Als ik goed begrijp wat een conflictlijn is dan moet het zo.