Heeft er iemand ervaring met een AKA opleiding?

Ik heb de kans om in setember te beginnen met een AKA opleiding, nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft, of iemand in zijn/haar omgeving kent die dit heeft gedaan.
Ik heb gezocht op internet maar vind dat er erg negatief over gedaan word. vandaar dat ik ervaringen zou willen lezen.
alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Mijn neefje heeft deze opleiding via de praktijkschool net afgerond, hij heeft er een baan bij zijn stagebedrijf aan overgehouden, net als het merendeel van zijn klas, er waren er 4 van de 19 anderen, die daadwerkelijk doorstroomden naar het MBO. je haalt hiermee MBO 1, dus je hebt in ieder geval een diploma, wat je met de Praktijkschool niet krijgt, daar krijg je alleen een getuigschrift, mijn neefje vond de opleiding niet moeilijk, moest wel heel veel stage lopen, maar deed nooit thuis huiswerk, dat werd op school gedaan was zijn verhaal, mijn zus geloofde dat en tot onze verbazing, heeft hij vorige maand zijn eerste diploma binnengehaald.
Je moet natuurlijk met je ouders en leerkrachten overleggen wat het beste is voor jou, ik weet ook niet via welk onderwijs jij je AKA wilt gaan doen, zeker als je naar het MBO wil is het een goede eerste stap, er bestaat nog altijd een kans dat je niet toegelaten wordt, maar de kans wordt wel groter, ook de kans op een baan wordt vergroot, omdat je echt ervaring op gaat doen, dus veel meer leert dan met de snuffelstages.
Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ten eerste bedankt vor het antwoord. Ik heb door psychische problemen nooit een opleiding afgemaakt (ben nu 22) Ik werk nu op een zorgboerderij en nu heb ik het aanbod gekregen om een AKA opleiding te doen, die speciaal voor clienten van zorgboerderijen is. en de stage is dan het werk op de zorgboerderij. het leek me een mooie kans om in elk geval toch een diploma te halen, en het lijkt me een goede opstap wil ik ooit weer naar school gaan. omdat ik natuurlijk het liefst gewoon aan het werk wil ipv. voor altijd naar een zorgboerderij te gaan.
Mooi dat je neefje zo een baan heeft kunnen krijgen:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hebben van een diploma kan veel goeds doen voor je zelfbeeld, dus ik zou zeggen: ga ervoor!!!