Welke kennis moet je beschikken voor een MBO toelatingstoets.

Welke kennis moet je bezitten voor deze toets;
http://www.nti.nl/mbo/mbo-toelatingstoets.aspx

Heeft iemand tip om je er op voor te bereiden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15K

Het beste antwoord

Lezen is ook een kunst. Ik quote: "Met de toets worden uw taal-, reken- en leesvaardigheid getoetst. De toelatingstoets hoeft u op geen enkele manier voor te bereiden"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je dit het beste aan het NTI kunt vragen. Per onderwijsinstelling verschilt het. Zie hieronder:

In de Wet educatie en beroepsonderwijs (WEB) staat dat mbo-instellingen zelf verantwoordelijk zijn voor hun toelatingsbeleid. Een mbo-instelling mag u dus toelaten tot een beroepsopleiding, ook als u niet voldoet aan de voorwaarden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vragen aan de NTI is natuurlijk stap 1.

Zo'n test is waarschijnlijk om geen mensen aan te nemen voor een opleiding waarvan de kans van slagen vrijwel nul is. Het toetst dus het niveau waarop je je bevindt. Waarschijnlijk kunt u zelf wel een inschatting maken van uw niveau: Leest u makkelijk? Kunt u goed rekenen? Staan dingen die u schrijft vol spelfouten of juist niet? Etc.
De toets zal testen of dergelijke vaardigheden op een acceptabel niveau zijn.
Als u zelf denkt dat dat zo is, zal het niet nodig zijn u voor te bereiden zoals de website ook meldt.

Weet u niet op welk niveau u zich bevindt, dan zou u eens op internet oude examens van VMBO kunnen bekijken van bijvoorbeeld Nederlands en Wiskunde. VMBO is het niveau waarmee je normaal naar het MBO gaat, dus als u iets kunt met die examens, dan is de kans zeer groot dat die test prima gaat.
Zijn die examens totaal vreemd voor u, bekijk dan de uitwerkingen die erbij staaan.

Het zal niet zo zijn dat u precies de kennis van de examens moet bezitten, maar het kan wat inzicht geven in uw niveau.

Als u van uzelf weet dat u op een bepaald vlak zwak zal scoren, dan kunt u op internet zoeken naar specifieke oefeningen. Als u bijvoorbeeld weet dat u moeite met spellen heeft, kunt u dat natuurlijk altijd oefenen.

Voor examens vmbo bijvoorbeeld:
http://examen.kennisnet.nl/vmbo/oefenexamens/vmbogltl

Toegevoegd na 1 minuut:
het is HET nti, excuus