Het ligt er maar net aan hoe oud je bent, denk ik. Voor iemand van 20 die net komt kijken, vindt ik het anders dan voor iemand van 30. Ligt ook maar net aan de functie, is het relevant of niet; voor postbezorger/koerrier etc wel, kraanmachinist of boekhouder niet... (bij wijze van spreken dan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Veel interessante antwoorden, ik vind dit een mooie conclusie, maar het is voor ieder persoonlijk natuurlijk.

Andere antwoorden (11)

Ja, tijdens het lopen van kranten, ben je heel sociaal bezig. Aangezien je vaak gesprekken voert met mensen.
Plus je moet de straten wel onthouden, dat laat zien dat je dingen goed onthoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja, in zoverre... het laat zien dat je bereid bent om te werken. Wat iemand die je CV leest daar verder mee doet hangt van die persoon af. De ene zal het nutteloze informatie vinden en de ander kan denken: 'goh... die is niet te beroerd om de handen uit de mouwen te steken.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het geeft duidelijk aan dat je bereid bent om te werken en dat je niet vies bent van een rot klusje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat je niet te beroerd bent om voor dag en dauw op te staan,om die kranten te bezorgen door weer & wind! Vooropgesteld,dat het geen middagkrant is tenminste, dan blijven alleen weer & wind over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, je doet ervaring op. Alles in een cv laat je dacht ik zien om je ervaring te laten zien. mooi meegenomen zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker,

Het bewijst dat je er niet vies van bent om vroeg uit bed te gaan en door weer en wind te gaan! En dat je bereidt bent om wat voor je geld te doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Annswers;

Natuurlijk, het is een indicatie dat je ambitieus bent en het cliché 'van krantenbezorger tot miljonair' wilt waarmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf vind het alleen maar positief, als iemand een krantenwijk heeft gehad. Het hangt echter van de persoon en zijn opleidingen en werkervaring af, of het handig is, om op de cv te zetten.

Iemand die nog op de middelbare school zit en solliciteert op een part-time baan, doet er verstandig aan, om al zijn werkervaring op de cv te zetten.

Iemand die al jaren in het bedrijfsleven heeft gewerkt, een hele reeks opleidingen heeft gevolgd en op zoek is naar die nieuwe kans bij de concurrent, heeft er niet zoveel aan, om dat krantenwijkje, die hij ooit eens in zijn jeugd heeft gelopen, te vermelden. Tenzij hij solliciteert bij een uitgever uiteraard.

Kortom, een krantenwijk moet iets toevoegen aan de cv. hangt van je persoonlijke situatie af, of dat het geval is.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
ja natuurlijk,laat zien dat je niet te lui ben om 5 uur op te staan om je wijk te lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker voegt dat iets toe! Het geeft aan dat je een werk-mentaliteit hebt, je bent niet te beroerd om vroeg op te staan, en kletsnat te regenen om je geld te verdienen.
Je moet het er zeker opzetten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Als je wat ouder wordt en meer werkervaring krijgt en een opleiding afrondt zal een krantenwijk verdwijnen van je cv en heeft tegen de tijd dat je een baan zoekt geen toegevoegde waarde meer.

Nu heb ik mijn bijbaan bij een supermarkt nog op mijn cv staan, als ik een aantal jaren werkervaring heb zal ik dat er afhalen omdat het dan niet meer significant is.