Mag je op het VAVO altijd een herexamen doen?

Ik volg twee vakken op het VAVO omdat ik vorig jaar het VWO niet heb gehaald. Mag ik, als ik een onvoldoende voor deze twee vakken haal op het Centraal Examen, ook voor 1 van deze twee vakken een herkansing doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Ja, want er staat in het examenreglement:
1. De kandidaat heeft recht op één herkansing.
2. De kandidaat kan één toets in het tweede tijdvak herkansen; dit kan eventueel gecombineerd worden met inhalen.
3. De kandidaat kan één toets in het derde tijdvak herkansen, als in het tweede tijdvak nog geen gebruik gemaakt is van de mogelijkheid tot herkansen.
4. Het hoogste van de cijfers behaald bij de eerste gelegenheid en bij de herkansing geldt als het definitieve cijfer voor het centraal examen.
5. Het in lid 1 tot en met lid 4 gestelde geldt ook voor de kandidaat die deeleindexamen aflegt.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké bedankt! Maar geld dit dus ook als ik op het vavo maar twee vakken totaal doe?
Amadea
11 jaar geleden
Dan ben je toch een persoon die een deeleindexamen aflegt? Maar ik snap niet waarom je dat wilt. Je bént al in de herkansing. Trek er wat harder aan, en je bent er mee klaar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Natuurlijk ga ik hard mijn best doen, maar ik vind het wel fijn om even te weten;)