Hoe wordt je een zaakwaarnemer?

Wat voor opleiding heb je nodig om zaakwaarnemer te worden? en hoe kom je in de business van het zaakwaarnemen? want ik neem aan dat als je je diploma hebt dat je niet zomaar naar ajax moet gaan om met spelers te praten ofzo. En of je in het begin ( als je je diploma hebt en net begint) ook veel geld verdient?.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.2K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Mijn moeder is ooit zaakwaarnemer van iemand geweest die dit zelf op dat moment niet kon. Deze persoon was half verbrand in zijn eigen woning, de woning brandde volledig uit, en hij werd er van verdacht het zelf aangestoken te hebben. Deze persoon kon 6 maanden niet voor zijn eigen zaken zorgen, ivm 3 maanden in het ziekenhuis en 3 maanden in de gevangenis. Toen heeft mijn moeder in die periode alle zaken en financiën van deze persoon behandeld. Dit gebeurde met schriftelijke toestemming van deze persoon. Mijn moeder heeft er geen diploma's of iets dergelijks voor. Het was toegestaan omdat de persoon wiens zaken het waren mijn moeder vertrouwde. Ook de kinderen van deze persoon zijn toen bij ons in huis gekomen. Maar ik weet niet zeker of dit hetzelfde is als wat jij bedoeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel eigenlijk specifiek een zaakwaarnemer voor voetballers.
iemand die bespreekt waar een speler heen gaat en hoeveel hij verdient. maar toch bedankt voor deze reactie.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
:-) ok duidelijk, ik vermoede al zo iets, dus vandaar dat ik er een reactie van maakte. Dan kan ik je helaas geen info geven, daar heb ik geen verstand van.

Antwoorden (2)

Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Zaakwaarnemer staat onder andere dit:

"Opleidingen tot zaakwaarnemer

Het werk van een Zaakwaarnemer is misschien niet voor iedereen geschikt, maar het is een beroep waar geen beschermde titel op staat. Dit houdt in dat iedereen zichzelf een Zaakwaarnemer kan noemen. Omdat een Zaakwaarnemer goed moet kunnen onderhandelen en over een grote hoeveelheid mensenkennis moet beschikken, is het verstandig dat een Zaakwaarnemer-in-spe een economische of commerciële opleiding kiest, omdat daar deze vaardigheden bijgebracht worden."

"Arbeidsvoorwaarden zaakwaarnemer

Het is niet eenvoudig om een goed gemiddelde van de maandelijkse inkomsten van een Zaakwaarnemer te geven, omdat dit sterk van de omstandigheden afhangt. Het hangt niet alleen van succesvolle competenties van een Zaakwaarnemer af, want de periode van het jaar is ook van sterk belang. Omdat Zaakwaarnemers doorgaans een percentage van een gesloten deal krijgen, moet het, om een goed maandinkomen te hebben, wel deals sluiten en dat is vaak verbonden met transferperiodes in de betreffende sport."

"Arbeidsmarktperspectief en Doorgroeimogelijkheden zaakwaarnemer

Doorgroeimogelijkheden heeft een Zaakwaarnemer niet, omdat er geen functie boven hem is die dezelfde of soortgelijke werkzaamheden bevat. Een Zaakwaarnemer die werkzaam is binnen een sportclub, kan zich mogelijk binnen die club opwerken tot een hogere positie, maar voor hoge functies is vaak wel een specifieke opleiding vereist.

De arbeidsmarkt voor Zaakwaarnemers is slecht tot redelijk te noemen. Dit komt vooral omdat het geen beschermd beroep is en er dus relatief veel mensen zichzelf een Zaakwaarnemer noemen, waardoor het aanbod groot is. De vraag daarentegen is slecht tot gemiddeld te noemen. Dit komt omdat er in een bepaald sportgebied vaak maar een beperkt aantal spelers zijn die interesse hebben om vertegenwoordigd te worden door een Zaakwaarnemer en ook sportclubs hebben geen groot aantal vacatures openstaan voor Zaakwaarnemers binnen hun club."

Hoe je in de business komt van het zaakwaarnemen, staat niet op de website vermeld.
Antoni
10 jaar geleden
Zoek op Google of stuur een mailtje naar een bedrijf die er in gespecialiseerd is zoals sport promotion is een groot bedrijf in zaakwaarnemers