Hoe zit het met de ziektewet bij Albert Heijn met een 12 uren contract?

Hallo,

Het zit zo, ik ben een maandje geleden aangereden door en auto en ben toen twee weken niet in staat geweest om te werken. Nou zou ik best wat geld verdienen eigenlijk maar ik ben dus afwezig geweest.

Ik heb deze maand nog geen 50 euro ontvangen en da's toch wel een beetje krap:). Weet iemand toevallig hoe dit zit met dat soort regelingen?

Dus afwezig door letsel. (ik heb een 12 uren contract en heb nu nog geen 10 uur uitbetaald gekregen)

Ik las ook iets over dat als je 2,5 uur werkt bijvoorbeeld dat AH dan altijd verplicht is om 3 uur uit te betalen.. is dat waar?

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

MVG Mieke Duijsens

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.5K

Antwoorden (2)

Normaal gesproken krijg je bij ziekte - tenzij je werkgever zich hiervoor aanvullend heeft verzekerd - 70% van je laatstverdiende loon. Soms krijg je de eerste twee dagen niet uitbetaald als je ziek bent, hoewel volgens de meeste CAO's je tegenwoordig gewoon vanaf je eerste ziektedag 70% krijgt.

Dat je een contract hebt voor 12 uur, en voor nog geen tien uur uitbetaald hebt gekregen, klopt dus. 70% van 12 is 8,4. Je zult dus voor ongeveer 8,4 uren uitbetaald krijgen. Helaas: tenzij je CAO anders aangeeft, val je bij ziekte 30% terug in je inkomen. Ik hoop dat je snel weer beter bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je dient een eis neer te leggen bij de verzekeraar van de automobilist.

je hebt namelijk recht op de inkomsten die je als je het ongeval niet gehad zou hebben had verdiend.

Tevens kun je aanspraak maken op letselschade.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Letselschade

Hier kun je alles vinden waar je recht op hebt:
http://www.anwb.nl/verkeer/aanrijding-en-dan/immateriele-schade,/schadeposten.html

Ik raad je aan om contact op te nemen met rechtshulp o.i.d.