Ik wil in september Vapro B gaan studeren, maar heb Mavo D zonder wis. & nat. in m'n pakket , Is Vapro B dan haalbaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Vapro B is een mbo3 opleiding en daar zou je heen moeten kunnen met een mavoD diploma.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hier staat dat je wel wiskunde/natuurkunde moet hebben maar ze hebben het niet over welke vmbo opleiding. http://www.rtl.nl/%28/programma/chirurgenwerk/%29/programma/chirurgenwerk/components/2005_2006/afl_04/afl4_politie.xml

Omdat je het over mavoD hebt neem ik aan dat je al lang geleden examen hebt gedaan (mavoD bestaat niet meer).

Neem contact op en vraag het ze voor de zekerheid want wellicht heb je ook al ervaring in je werk opgedaan.

--
Ik zie nu dat het verschil zit in VaproB en procesoperator VaproB:

Algemene functie-eisen voor de opleiding Vapro B:
Je bent minimaal 18 jaar of ouder i.v.m. werken in ploegendiensten;
Je bent in het bezit van een rijbewijs i.v.m. ligging van de bedrijven;
Je hebt Nederlands op NT-2 niveau behaald;
Je hebt affiniteit met techniek

Vooropleidingseisen voor de opleiding Procesoperator Vapro B (MBO 3):
Vapro A diploma (procestechniek niveau 2) of verwante basisberoepsopleiding;
VMBO diploma kaderberoepsgerichte, gemengde of theoretische leerweg met in het vakkenpakket miminimaal één van de vakken wiskunde of nask 1;
Mavo diploma met exacte vakken op C nivo;
Overgangsbewijs 3-4 Havo/VWO.
---
Dus alleen VaproB en je wordt toegelaten, bij Procesoperator heb je een probleem maar dat kun je oplossen met een diploma via de LOI of iets dergelijks.
http://www.vacatureprocesoperator.nl/opleidingen/opleiding-vapro-b.html