Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

Dat is afhankelijk van je studie: als je een opleiding volgt van 3 jaar, maar je 1 jaar langer erover doen, dus krijg je 4 jaar studiefinanciering. Echter wanneer je een studie voltooid hebt en je start een nieuwe opleiding (bijv. van MBO 4 naar HBO), dan komt de teller weer op 0 te staan. Daarnaast is studiefinanciering alleen voor mensen tot 30 jaar, daarna moet je zelf je opleiding bekostigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4 Jaar heb je recht op studiefinanciering, tenzij je eerst MBO doet, dan krijg je het gedurende je HBO het opnieuw 4 jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De volgende info vertelde mijn decaan bij een voorlichting 3 maand geleden op mijn hbo school:

Je hebt recht op 7 jaar studiefinanciering. Daarvan wordt het aantal jaren van je opleiding(hbo 4jaar en mbo 3/4 jaar) van de 7 jaar afgetrokken. De overige jaren zijn een lening. Gebruik je maar 4 jaar lang studiefinanciering en je doet een 4-jarige opleiding. Dan wordt het omgezet naar gift. Gebruik je 5 jaar studiefinanciering voor een 4 jarige opleiding, dan betaal je 1 jaar terug en heb je 4 jaar als gift.

Om zekerheid te hebben, ga naar duo.nl

Toegevoegd na 2 minuten:
Natuurlijk moet je wel een diploma halen voor die opleiding om je stufie om te laten zetten in een gift..

Mijn situatie:
1,5 hbo opleiding van 4 jaar. Toen gestopt en nu doe ik een nieuwe opleiding van 4 jaar.

Dit betekent als ik geen versnelde programma volg dat ik in totaal 5,5 jaar stufie krijg. Haal ik mijn diploma dan moet ik 1,5 terug betalen(want ik haal een diploma voor een 4 jarige opleiding.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding