Geldt het leenstelsel (als dit al definitief is..) ook voor deeltijd studenten?

Sowieso de vraag, of het al definitief is dat vanaf 2014 de studiefinanciering wordt ingewisseld voor een leenstelsel?

Extra uitleg van mijn vraag: een deeltijd student heeft geen recht op studiefinanciering omdat diegene(vaak) naast zijn studie zelf geld verdient. Heeft een deeltijd student dan straks wel recht op het leenstelsel?

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog een vraag, want ik vind verschillende teksten.
Gaat dit in voor studenten van september 2014, of voor studenten van 2014?
Dat maakt een verschil. Ik weet sowieso niet of alles al rond is, ik heb het eigenlijk niet zo gevolgd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, er is helemaal niets definitief. Vandaag hoorde ik op radio 1 dat het heel erg moeilijk gaat worden voor dit kabinet omdat ze 8 mensen te weinig hebben in de eerste kamer.

Verder is het precieze systeem ook nog niet bekend gemaakt en zeker niet voor deeltijdstudenten.

ALS het in gaat gaat dit gelden voor studenten die in september 2014 beginnen met hun studie. Het is niet bekend of dit ook geldt voor studenten die in februari beginnen (dat is al eerder hier gevraagd). Het zijn gewoon nog plannen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt! Afwachten dan maar :)