Wat kan ik doen als ik niet met een examendatum eens ben (zie uitleg)?

Ik volg een deeltijd opleiding waarbij we sinds september 2012 ook rekenen hebben. We hebben circa 10 lessen gehad. Al vaker hebben we geklaagd over de kwaliteit (erg slecht) van het lesgeven. De docent had de optie om ons examen te laten doen in februari of in mei van dit jaar. We gaven aan liever in mei te willen om nog te kunnen leren.
Nu heb ik afgelopen weekend een brief gehad met de examendatum: 8 februari.
Als ik deze niet haal mag ik 1x herkansen.
Ik vind dat de docent dus mijn/onze kans op een goed cijfer verpest..wat kan ik nog doen?
Ik kom voor die tijd niet op school, kan ik bellen of een brief sturen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
denk je dat je nu je ziek bent, wel in staat zal zijn om een examen met goed gevolg af te leggen ? dat is niet makkelijk onder deze omstandigheden! vraag anders uitstel aan i.v.m. ziekte, kan je toch langer leren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je dat de vraagsteller zich ziek moet melden? Want hij zegt zelf niets over ziek zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je niet beter vragen naar websites om je rekenkunsten te vergroten? Om wat voor soort sommen gaat het?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jodokus, je hebt wel gelijk maar ik ben zo bang dat ik dan achter ga lopen. Raar genoeg gaat school (ondanks dat ik vaak niet ga) wel goed. Kun jij me meer vertellen hoe dat zit met examen? Naar mijn weten is het ziek=herkansin maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle, ik weet niet of dat zin heeft, het boek (met oa breuken/breuksommen/meetkunde/pprocentenberekeningen/kansberekeningen en dergelijke) bevat 15 hoofdstukken. Ik leer wat ik kan uit dat boek, maar helaas lukt me niet alles in die korte tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus opzich kan ik uit het boek wel wat maken en wat ik niet snap inderdaad op internet vinden, maar het is gewoon teveel om te leren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet echt informeren hiernaar (inderdaad examencommissie)
en het is natuurlijk mooi dat er een herkansing is, maar dat is voor
de 2e ronde, dus als je zegt ´t gaat wel (qua gezondheid), dan
zeker niet uitstellen, want die herkansing is er toch...
misschien kan je nog een (oud) examen vragen (of online vinden)
om als proef te maken? dan heb je ook enig idee hoe het is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@l1986: vraagsteller is inderdaad ziek, dat weten wij door een
andere vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk jodokus, een proefexamen, daar had ik nog niet aan gedacht! Dat ga ik ook doen :) dankje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een formulier ingevuld en ze zeggen dat ze binnen 5 schooldagen reageren. Als ze vrijdag dan nog niet gereageerd hebben, wat kan ik dan het beste doen? Ziekmelden en hopen dat ik het alsnog 2x mag doen, of maken en hopen dat, als ik hem niet haal, het alsnog 2x mag doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ga uit van wat je weet:
1.) het examen maken op de dag die daar voor staat, je voelt je redelijk qua leren, misschien valt het dus mee. als het niet gelukt is heb je
2.) de herkansing.
je hebt dus altijd 2 mogelijkheden. iedereen trouwens.
nu heb je uitstel i.v.m. ziekte aangevraagd, stel dat je niet gaat, en dat het afgewezen wordt, dan heb je maar 1 kans namelijk de herkansing!!
ergo, als je niets hoort voor de examen datum,
1**gewoon ernaar toe gaan, zo goed als het gaat, als mensen daar verbaasd zijn je te zien, gewoon antwoorden dat je niet op tijd bericht hebt ontvangen i.v.m. je aanvraag voor uitstel en dat je dus niet een kans laat liggen, ondanks dat je ziek bent... !!!
2**de herkansing is er nog steeds. niets horen over je ziekmelding moet voor jou betekenen: toch er naar toe, anders snijdt je zelf in de vingers en dat zou jammer zijn... :*) eigenlijk is het te kort dag -8 februari- als ze het maandag ontvangen en dinsdag versturen zou je het donderdag kunnen ontvangen. maar je weet niet hoe snel ze zijn met bespreken en vervolgens versturen, je zou nog een telefoontje eraan kunnen wagen op maandag en/of dinsdag of het formulier ontvangen is en of ze het op tijd naar je terug kunnen sturen? ik hoop voor je dat het lukt !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt! Ik denk dan toch dat ik ga. Overigens weet (ook) op school niemand dat ik ziek ben, puur voor scheve gezichten en reacties en angst dat ik, ondanks dat het nog redelijk goed gaat met de examens, langer over mijn opleiding moet doen.
Heel erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Correctie: nu weet de examencommissie het wel dus, maar verder niemand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien nog een correctie: jij weet niet hoe waterdicht de examencommissie is (of niet), dus het is heel goed mogelijk dat anderen (of iedereen) vrijdag wèl op de hoogte is, dat is niet erg, maar realiseer je dat het zo kan zijn, zodat je niet overdonderd wordt...
graag gedaan en succes! houdt ons op de hoogte alsjeblieft?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar ben ik me van bewust inderdaad, bedankt! Ik zal jullie op de hoogte houden

Antwoorden (1)

Examencommissie raadplegen. Sowieso vind ik het wel erg kort dag dat je afgelopen weekend een brief krijgt voor toets op 8 februari!! Maar goed, je kunt ook gewoon de toets maken (omdat het kortdag is om commissie nog aan te schrijven). Blijkt dat bijna iedereen onvoldoende heeft, kun je dan alsnog stappen ondernemen. Succes! Bekijk ook eens het examenregelement van de opleiding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk! Examencommissie, dat ik daar niet zelf aan dacht. Ik zal het gaan bekijken, bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het examenregelement stelt 'een redelijk termijn' waarop ze het examen bekend moeten maken (dat zal dan 2 weken zijn of zo) en er staat dat ik een klacht in kan dienen wat betreft een examen dus dat ga ik doen. Ook kan ik daarin benoemen dat ik ziek/minder in staat ben het examen normaal af te leggen (zie vorige vraag) Erg bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik stuur hem uiteraard zsm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede aanvulling borboleta!!