Mag een docent weigeren les te geven?

Ik had geweigerd mijn telefoon in te leveren omdat dit niet in het schoolreglement stond. Heeft deze betreffende docent nu het recht om te weigeren mij les te geven, of valt dit onder contractbreuk? (Ik heb privéles i.v.m. kleine school)

Weet jij het antwoord?

/2500

Als de leerkracht vindt dat de telefoon een storende functie heeft in de klas en jij weigert hem in te leveren heeft de leerkracht zelfs het recht om jou uit de klas te verwijderen. Dus ja een leerkracht mag dus weigeren om jou les te geven als jij niet voeldoet aan de door hem opgelegde regels. Toegevoegd na 1 uur: Naar aanleiding van jouw reactie: Didactisch en /of pedagogisch gezien kan dit mogelijk niet de beste oplossing zijn (kan dat niet van eren afstand beoordelen) maar jij zult moeten laten zien dat jij je eigen onder haar gezag kunt plaatsen. Toegevoegd na 21 uur: Naar aanleiding van reacties: Aangezien je leeftijd niet vermeld staat ga ik er van uit dat je minderjarige bent, Mijn advies is nu dat je wettelijke vertegenwoordiging contact opneemt met de schoolleiding en dit aan ze voor legt.

Dergelijke zaken hoeven niet noodzakelijk in een schoolreglement te staan. Een leraar heeft het recht om bepaalde regels in zijn lokaal te stellen, als jij je niet aan die regels kunt houden dan ben jij fout, niet de docent. Als jij je aan de regels houdt, dan zal de docent jou ook gewoon les geven. Daarnaast is het gebruiken van een telefoon tijdens de les ook gewoon onnodig en kan het anderen storen. Wellicht dat de docent al een keer in het algemeen gewaarschuwd heeft?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100