Hotel oprichten maar welke opleiding is daarvoor nodig? En wat is een horeca manager? is dit nodig om een hotel te beginnen/franchise?

Hallo, ik weet dat er voor een hotel veel kapitaal nodig is.
Maar ik wil graag weten welke opleiding hiervoor nodig is.
Op dit moment doe ik vwo en ben van plan om naar de universiteit te gaan. Echter vind ik alleen maar opleidingen die hbo zijn.

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Hallo,

Om een hotel op te richten heb je geen specifieke opleiding nodig, wel kan het helpen om een ondernemers opleiding te volgen of een horeca opleiding te doen en veel cursussen. en horeca is de bedrijfstak die alle eet- en drinkgelegenheden en hotels omvat. Het woord is een lettergreepwoord, gevormd uit de woorden hotel, restaurant en café. En als Horeca Manager ben je daar dus de Manager/Eigenaar van.

Veel succes!

Toegevoegd na 1 uur:
Zoals gezegd is er is wel een hotel hogere school http://www.tio.nl en er zijn meerdere scholen maar je bent niet verplicht deze opleiding te volgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Utrecht
11 jaar geleden
Hogere Hotelschool??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef het antwoord zou ik zeggen als je het zo goed weet:)
om daar nou een -1 voor te geven slaat ook nergens op ik hielp hem op weg. Ik zal er aan denken om op al jou antwoorden een -1 te geven ;)