Wat is een beste middel om je bedrijf tot een groot succes te maken?

Ik ben sinds kort zelfstandig ondernemer en wil dus groeien. Alleen is mijn vraag hoe ik dat het beste kan doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (9)

Eerst je school afmaken en daarna werken, werken enne ................ werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat voor soort bedrijf heb je??

internet is nog altijd een goede middel om reclame ,naamsbekendheid te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mond op mond reclame, je oude collega's inseinen dat je voor jezelf bent begonnen, adverteren op de regionale radio, Twitter gebruiken, potentiële klanten aanschrijven of bellen, reclame op je auto, in vakbladen adverteren etc. Succ6!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klandizi en je klantengroep groter maken (meer spullen voor jong en oud)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste hoe je kan groeien , mn vader heeft al 16 jaar een een goeddraaiende onderneming restaurant het broodhuys, en je groeit het best door je reputatie op te waarderen als je een goed imago hebt dan ga je alles zo zien stijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral niet teveel stressen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeeel veel goede connecties hebben, dat help echt super veel. en mond op mond reclame
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door goede producten en/of diensten te leveren.
Een goede PR-bureau inschakelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat versta je onder succes? Beschrijf eerst voor jezelf waar je bedrijf over 3, 5 en 10 jaar moet staan.

Werk van daaruit terug en maak een meerjarenplan van alle stappen die je wilt/moet zetten.

Houd daarbij de volgende aspecten in de gaten:
- Wat wil de markt de komende jaren? Zijn er trends?

- Wat doet je concurrentie? Heeft je concurrentie zwakke plekken waar jij beter bent? Welke sterke punten hebben ze en wat kun jij daarmee?

- Hoe is je prijsstelling? Bevat die voor jou gunstige marges? Trek je met jouw prijsstelling klanten die voor jou aantrekkelijk zijn?

- Komen klanten bij je terug? Heb je vervolgproducten/diensten die ze bij je kunnen kopen? Het is gemakkelijker om bestaande klanten te verleiden met herhalingsaankopen dan om steeds nieuwe klanten te moeten acquireren.

- Waarover zijn je klanten tevreden? Kun je die sterke eigenschappen van jouw bedrijf verder uitbouwen?

- Heb je alle kennis om te groeien zelf? Of heb je kennis van anderen nodig? Wie zijn dat dan? Kun je met andere ondernemers/bedrijven partnerschappen opzetten op basis van een win-win?

- Hoe wil je groeien? Meer omzet? Meer vestigingen? Hoe zou je dat laatste dan kunnen organiseren? Met franchises of blijf je zelf aan het roer?

Kortom, het antwoord op je vraag is bijna een ondernemerscursus op zich, maar de sleutel tot groei zit voor een groot deel in de antwoorden die je op bovenstaande vragen geeft ...