Wat is de snelste en goedkoopste manier om als MEAO opgeleidde een HBO diploma te krijgen?

Ik heb een MEAO diploma wat ik begin jaren '90 heb behaald. Echter voor administratief werk wordt steeds vaker HBO als minimum eis gesteld. Wegens omstandigheden heb ik destijds geen HEAO diploma behaald. Hoe kom ik zo snel mogelijk aan een HBO diploma voor zo weinig mogelijk kosten? Zodat ik niet als laagopgeleid te boek sta.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Snel en goedkoop. Vergeet het maar. Een werkgever die van een medewerker een HBO-niveau verlangt, kijkt niet alleen naar het HBO-diploma, maar verwacht ook kennis en inzicht op dat niveau. Je zult dus gewoon alsnog de HEAO moeten gaan doen. In voltijd (overdag) of in deeltijd (in de avonduren). Afhankelijk van je leeftijd kom je misschien in aanmerking voor studiefinanciering. Of als je een werkgever hebt, heeft die misschien een studieregeling. En laat je niet gek maken, je bent tenminste vier jaar bezig. En in deeltijd doen, doet een behoorlijke aanslag op je vrije tijd. Een HEAO-studie vraagt motivatie. Als je die niet hebt, kun je er beter ook niet aan beginnen. Snel en goedkoop lijkt me geen voldoende motivatie. En ik kan het weten, ik heb zelf op latere leeftijd mijn HEAO-dpiloma in deeltijd gehaald. Succes ermee!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hbo volgen. Kijk of loi cursus op hbo niveau heeft, kun je studeren in je eigen tempo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo snel en goedkoop mogelijk...

Reken erop dat je er toch minimaal 2 jaar in moet steken.
Qua prijs het volgende: Je kunt een groot deel van de studiekosten van de belasting aftrekken. Ik geloof dat je 500 Euro per studiejaar zelf moet betalen en dat je de rest terug kunt krijgen.

Qua locatie is de keuze reuze. De LOI heeft HBO-opleidingen, de NHA. Je zou ook kunnen kijken naar Saxion of de Open Universiteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet zo dat je 500,00 zelf moet betalen en dat je de rest terug krijgt. De drempel bij de inkomstenbelasting is inderdaad (ongeveer) 500,00. De rest is aftrekbaar van de inkomsten belasting. Je krijgt (bij een 'normaal' inkomen) dus ongeveer 30% van het overige bedrag terug.