Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel procent belasting moet je afstaan met eigen bedrijf?

Vanaf dit jaar ga ik een professionele Sinterklaasgroep beginnen. We gaan bezoeken brengen aan bedrijven enzo. Nu weet ik dat ik met bij de kvk moet inschrijven en van mijn inkomsten belasting moet betalen. Stel een bedrijf boekt een bezoek van 150 euro. Hoeveel belasting moet ik afstaan? En wat moet ik nog meer regelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Die 150 Euro is dan inclusief BTW, dus daarover betaal je in principe 26 Euro BTW, en over de winst zul je inkomstenbelasting moeten betalen.

Maar het is allemaal heel netjes uitgelegd op de site van de belastingdienst, zie link. Ik zou beginnen bij lezen van hoofdstukje "onderneming starten".
En BTW kleinondernemersregeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste P,

Het lijkt me verstandig om een bezoek te brengen aan de kamer van koophandel en aan een belasting advieskantoor.
Om hier beslagen ten ijs te komen zou ik van te voren al een ondernemersplan maken.
Indien u geen opleiding gedaan heeft voor het ondernemerschap is het niet verstandig een onderneming te starten.
Doet u dat wel, dan is dit het zelfde als zich met een auto in het verkeer te begeven zonder rijbewijs.
Het kan natuurlijk goed aflopen, echter in de meeste gevallen geeft dit toch ongelukken.

Misschien klinkt dit cru, maar het is wel de realiteit.

Succes,
Peet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding