hoe werkt btw?

ik wil een internet veiling beginnen. Nu kan ik natuurlijk btw terugvragen over de producten die ik koop. maar als ik bijvoorbeeld maar het 1ejaar 2500 euro omzet zou draaien zou ik ook weer inkomsten belasting daarover moeten betalen heeft dit dan wel veel zin om me in te schrijven bij kvk en btw terug te vragen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Op de site van de belastingdienst - eerste link - is precies te vinden hoe BTW werkt.

Een administratie van betaalde en ontvangen BTW is een verplichting, maar wanneer je verwacht in een jaar minder dan € 1.345 aan btw te betalen hoeft je helemaal geen btw te betalen. Je kunt als je verwacht dat dat een aantal jaren duurt ook vrijstelling van die administratie aanvragen, zie 2de link.