Worden kleinere flyers net zo goed gelezen als grotere flyers?

Dus maakt het uit of je een Huis-aan-huis flyer maakt op A6, A5 of A4 om goed/beter gelezen te worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

nee, grote maakt niet veel uit, meer hoe opvallend en onderscheidend het is tussen de overige vele flyers, die in de bus vallen. Tenminste dat is mijn ervaring. Ik ben geen reclame expert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat het ligt aan wat er op de flyer staat en hoeveel text er op de flyer staat want vaak hebben mensen geen zin om het te lezen, en als er dan maar 1 zin op staat hebben ze het al snel gelezen voordat ze er erg in hebben. Sowieso zou ik geen A5+ formaat doen als flyer want dan wordt het al heel snel te groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de grootte zal het niet liggen of een flyer wel of niet gelezen zal worden.
Vaak valt de flyer met de meeste creativiteit het snelst op.
Hoe meer kleuren/plaatjes hoe sneller ze gelezen worden, want dat wekt interesse bij mensen.

Wat je natuurlijk wel hebt met de grootte van iets, dat je kleinere dingen sneller over het hoofd ziet. Maar als het echt om goed/beter lezen gaat, maakt het formaat naar mijn idee niets uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe goed een flyer gelezen word zal voor een groot deel aan de lay out/ opmaak liggen een kleintje is afhankelijk van de boodschap die er op staat in principe al gelezen in een oogopslag terwijl een grote flyer kans maakt om niet eens uitgevouwen te worden en dus ongelezen te blijven
zo is de meeste reclame die je ontvangt helemaal niet groot van formaat vaak kleiner dan a4 maar bij veel artikelen(bouwmarkten ed) word het dan in meerdere paginas gezet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een klein A6 je in de bus ligt of op de gangmat, zo'n kattebelletje met een paar regels, dan ben ik eigenlijk altijd wel heel benieuwd wat daar op staat.

Vaak is het van een glazenwasser ofzo.

Maar als je serieus en professioneel wilt over komen, kun je toch beter je houden aan een A 4 met een keurige, nette en pakkende uitstraling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij reclame maken is de strategie het belangrijkste. Het slaat aan of niet.
Elke reclamemaker zal zijn werk op laten vallen door: formaat, layout en fotografie.
Het ligt er ook aan waar je reclame voor maakt, een folder van een uitvaartonderneming is ingetogen. Een folder voor een vakantieparadijs zal schreeuwend zijn. Reclame wordt afgestemd op de doelgroep.
Reclame maken is een vak, als je met alle goede bedoelingen wat in elkaar flanst kan het ook tegen het product werken.
Kijk bijvoorbeeld naar de uitreiking van de gouden leeuw voor de beste TV spot en de loden voor de slechtste.
Zelfs profs slaan de plank wel eens mis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kleinere flyers verdrinken vaak tussen de post, of het floept er net tussen uit, valt op de grond...en dan wil je wel lezen wat het is...tenminste ik wel.