Kan je in mensen beleggen?

Kan je ergens in mensen investeren waarin je gelooft dat hij/zij succes zal krijgen en daardoor de aandeel dubbelt wordt.

(En uiteraard de risico heeft dat het ook weggegooid geld kan zijn.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Kijk om je heen, er zijn mensen die goede ideen en de wil hebben om geld te verdienen, maar die mogelijkheid niet uit kunnen baten, omdat ze geen geld hebben.
Je kunt ze helpen/investeren als jij ook de mogelijkheden ziet, en ze dan financieel , moreel en met fysieke kracht terzijde staat.
Gaat het mis heb je beiden pech, maar het zou mij persoonlijk niet gaan om financieel gewin, maar om die ander de kans te gunnen verder te komen in zijn leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kunt een veelbelovend iemand sponsoren. Als iemand beroemd wordt ziet de wereld je reclame heel veel.
Zeer gebruikelijk in de sportwereld.
14 jaar geleden
Maarten Lafeber, een Nederlandse golfer, heeft ooit eens aandelen van zichzelf verkocht. Zie link:
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article842258.ece/Lafeber_ziet_houders_aandeel_als_supporter
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
dit gebeurt zelfs een boel.
zeker met mensen die beroemd zijn is veel in geinvesteerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gebeurt bijvoorbeeld ook bij Feyenoord. Dit heet een talentpool, zie jaarverslag. Particuliere investeerders investeren in een fonds waarmee een aantal spelers van zijn gekocht en het salaris wordt betaald. Op het moment dat ze verkocht worden ontvangen ze een percentage van de transactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanvulling op de andere antwoorden: Er was een aantal jaar geleden een nogal apart beleggingsproject, waarbij je aandelen van een BN'er koopt, en als diegene vel in het nieuws is, steeg je aandeel, en als diegene geen aandacht kreeg, zakte de waarde van je aandeel. Geen idee meer hoe dat heette en of het nog bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je geen meetbaar resultaat vaststelt lijkt het me lastig.