Wij hebben 'n uitzendkracht in dienst die we 'n dienstverband willen aanbieden omdat de fee voor het uzb dan vervalt. Hoeveel voordeel levert dit op?

Hoe berekenen we de winst die het oplevert als we zelf de betreffende werknemer gaan verlonen?
En zijn er bijkomende kosten waar we rekening mee moeten houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Ten eerste zul je het uitzendbureau een afkoop moeten betalen. Meestal is dat 3 maanden. Daarna kun je uitrekenen wat de werknemer je kost en vergeet niet de dagen die hij vrij is ook te berkenen wat die betaalde je anders ook niet.
ronron1212
12 jaar geleden
De fee voor het uitzendbureau vervalt, dus dat is mooi, het is nu een kwestie van de factuur van het uitzendbureau vergelijken met de werkelijke kosten van soortgelijke werknemer.... Dus het bruto uurloon van zo'n werknemer incl. Alle werkgeverskosten. Dit is voor mij moeilijk berekenen, omdat ik allereerst het factuurbedrag niet ken, maar ook bv niet jullie ziekteverzuim percentage, dut zul je allemaal mee moeten rekenen....

Maar er zijn wel een heleboel andere voordelen, je kent hem, hij hoeft niet ingewerkt te worden etc.

Overige kosten zijn er niet als de termijn van het uitzendbureau afloopt. Tip, bied hem wel een tijdelijk contract aan, zonder proeftijd, want dat mag niet meer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik denk dat het best veel kan schelen. Toen ik een paar jaar geleden via een uzb werkte, betaalde het bedrijf voor mij ca. 3x mijn netto loon aan het uzb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet bruto loon vergelijken, bij ons op de zaak, kost iemand met een bruto loon van bv 12 euro ongeveer 20 incl. Alles, werkgeverslasten, verzekeringen, werkkleding, ziekteverzuim etc, een uitzendkracht kost ons ongeveer hetzelfde, is moeijk, zonder de juiste gegevens.