Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zzp uitstel belasting?

Ik begreep dat als je het aanvraagd, je uitstel kan krijgen van belasting aangiste (betaling) gedurende de eerste 3 jaar van de onderneming. Weet iemand hoe deze regel toegepast kan worden? Ik ben van plan als zzp-er aan de slag te gaan, vandaar de voor research.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
690

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als zzp-er moet je ook een accountant hebben, zoek er een en vraag het hem/haar. Die regelt voor je o.a. uitstel met de fiscus. Dan ben je snel klaar.
Ik hoor juist dat je extra snel je belasting moet betalen te beginnen het 2e jaar. Als de belastingdienst weet wat je in 1e jaar ongeveer verdient (de belasting betaal je dan achteraf) dan krijg je in het vervolg een aanslag gebaseerd op dat inkomen dat je per maand vooraf moet betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Hoeft niet natuurlijk, maar is uitermate verstandig. Een goede accountant verdient zijn eigen salaris voor jou terug en behoedt je voor misstappen.
Hallo Sanne,

Bedoel je misschien de startersaftrek? Dat is een verhoging op de zogenaamde zelfstandigenaftrek, een aftrekpost voor ondernemers. Deze kun je als startende ondernemer in de eerste 5 jaar maximaal 3 keer toepassen. Als je voldoet aan de criteria kun je het in je aangifte aftrekken.

Tobias
Webcareteam Belastingdienst
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding