Kun je op je 45e nog rechten gaan studeren?

En wat kun je erna mee doen, kun je advocaat worden, of maak je kans bij de rechtsbijstand, of zit er uberhaubt iemand op je te wachten? Zijn bepaalde specialisaties meer gevraagd dan andere?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

ja dat kan
er zijn zelfs mensen die op zeer hoge leeftijd nog afstuderen
en er zijn legio voorbeelden van mensen die nog werk daarin vinden
toevallig van de week in de Libelle of Margriet een artikel over een vrouw van over de 50
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ken een chirurg in ons streekziekenhuis die na zijn pensioen rechten ging studeren en na zijn medische carrière er nog een heel succesvolle juridische carrière er achteraan geplakt heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Nietdetuinman;

Ja hoor, een mens is immers nooit te oud om te leren. Reken alleen niet meer op studiefinanciering....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja da kan, maar
2% inflatie gedurende 10 jaar = ongeveer 22% inflatie. Na 10 jaar is je jaarinkomen dus nog maar 31k per jaar waard. Na 20 jaar is het nog maar 25.5k per jaar waard. Kun je daar nogsteeds van rond komen ja? Op je 65e? Je hebt dan geen rooie cent toegevoegd aan je kapitaal dus je zult moeten gaan interen.